×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
true
true

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این که کشور ما به لحاظ تنوع معادن جزو ۱۰ کشور برتر دنیا محسوب می‌شود، گفت: در ایران اگر قرار باشد جایگزینی برای نفت و درآمدهای ناشی از فروش نفت داشته باشیم، یکی از مهمترین آنها معدن و صنایع معدنی خواهد بود و شرایط برای جایگزینی معدن به جای نفت در اقتصاد فراهم است.

به گزارش ایسنا، وجیه‌الله جعفری افزود: ما اعتقاد داریم نفت هم جزو منابع معدنی است، اما می‌توان اقتصاد کشور را از نفت محور بودن به سمت مواد معدنی دیگر که امکان ایجاد ارزش افزوده بیش تر وجود دارد سوق بدهیم.

او با اشاره به این که بخش معدن نشان داده کمترین تاثیر را از محدودیت‌های تجاری بین‌المللی علیه کشورمان پذیرفته است، خاطرنشان کرد: در حالی که موضوع تحریم در سال‌های اخیر از سوی دشمنان بر ضد کشورمان شدت بیشتری یافته، بخش معدن می‌تواند به گونه‌ای تاثیرگذار باشد که کشور را از تحریم عبور دهد و این موضوع اثبات شده است؛ چراکه سال گذشته به غیر از دو قلم از محصولات معدنی، بقیه افزایش داشتند.

جعفری با بیان اینکه در شرایط تحریم باید حداکثر تلاشمان را در به حداقل رساندن خام فروشی مواد معدنی بکار ببندیم، گفت: تلاش برای جلوگیری از خام فروشی و ارزش افزوده واقعی محصول جزو برنامه‌های اصلی سال جاری نیز در حوزه معدن خواهد بود.

وی افزود: محصولات معدنی باید برای کسب ارزش افزوده نهایی صادر شود و به همین خاطر مخالف هرگونه صادرات مواد خام معدن هستیم. از همین رو ضمن ایجاد انگیزه‌های لازم برای فعالان این بخش، برای راه‌اندازی واحدهای فرآوری و صنایع معدنی جدید از ظرفیت‌های قانونی در این خصوص استفاده خواهیم کرد.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches