×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
ایران و کره جنوبی تفاهم نامه همکاری در بخش تامین اجتماعی امضا کردند

اقتصادتهران: تفاهم نامه همکاری در زمینه ایجاد سیستم‌های فن‌آوری اطلاعات در مدیریت هزینه، نظارت بر کیفیت و بررسی بهینه سازی مصرف دارو از طریق هوشمندسازی اطلاعات درمانی بین سازمان تأمین اجتماعی جمهوری اسلامی ایران و موسسه خدمات بررسی و ارزیابی بیمه سلامت جمهوری کره به امضا رسید.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، این تفاهم نامه را دکتر سیدتقی نوربخش، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و دکتر سوهن میونگسی، رئیس موسسه خدمات بررسی و ارزیابی بیمه سلامت جمهوری کره در حضور دکتر علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران و دکتر چانگ چینیوب، وزیر بهداشت و رفاه کره امضا کردند.

دکتر ربیعی در این دیدار گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ایران علاوه بر فعالیت‌هایی که در حوزه روابط کار و توسعه اشتغال دارد، فعالیت‌های رفاهی خود را در طیف گسترده‌ای از صندوق‌های تامین اجتماعی در بخش کارگری و کارمندی و بیمه روستاییان و عشایر دنبال می‌کند.

وی افزود: همچنین مسائل معلولان، سالمندان، کودکان کار و در معرض آسیب‌های اجتماعی به این وزارتخانه مرتبط است.

وزیر کار تصریح کرد: هم‌اکنون ۴٠ میلیون ایرانی از خدمات بیمه‌ای و درمانی سازمان تامین اجتماعی استفاده می‌کنند. سازمان تأمین اجتماعی برای ارائه خدمات درمانی مورد نیاز جامعه تحت پوشش ۴٠٠ بیمارستان و مرکز درمانی در سراسر کشور در اختیار دارد.

وی گفت: ساخت بیمارستان به طور جدی از ناحیه وزارت کار و سازمان تأمین اجتماعی دنبال می‌شود و همچنین در بخش تولید دارو نیز حدود ۴٠ درصد داروی ایران در سازمان تامین اجتماعی تولید می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابراز امیدواری کرد: امضای این یادداشت تفاهم زمینه‌ی همکاری گسترده‌تر میان دو طرف را فراهم کند.

چانگ چینیوب وزیر بهداشت و رفاه کره جنوبی نیز در این مراسم اظهار کرد: امیدواریم که با امضای این یادداشت تفاهم زمینه‌ی تقویت همکاری و مشارکت بین دو سازمان و دو کشور در آینده فراهم و تجربیات کره جنوبی برای ایران مثمرثمر باشد.

وی گفت: در کشور کره دسترسی به خدمات بیمه درمان برای همه فراهم است به نحوی که ٨٠ درصد هزینه درمان در بخش بستری و ۵٠ درصد هزینه بیماران سرپایی را بیمه‌ها پوشش می‌دهند. از این‌ رو کشور کره به لحاظ سطح سلامت و رفاه معیشتی در سطح بسیار خوبی قرار دارد.

وزیر بهداشت و رفاه کره جنوبی در پایان گفت: ما معتقدیم دوستی و همکاری بین سازمان تامین اجتماعی و سازمان بررسی و ارزیابی خدمات بیمه درمان کره می‌تواند همکاری بسیار خوبی باشد و ما از این نوع مشارکت و همکاری حمایت می‌کنیم.

دکتر سیدتقی نوربخش، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی نیز در این مراسم به بیان توضیحاتی در رابطه با خدمات این سازمان پرداخت و گفت: سازمان تأمین اجتماعی در ایران خدمات بیمه اجتماعی و درمانی را همزمان ارائه می‌دهد. بخشی از خدمات درمانی سازمان تأمین اجتماعی از طریق بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ملکی به جامعه تحت پوشش ارائه می‌شود و بخشی نیز از طریق خرید خدمت از مراکز درمانی طرف قرارداد تأمین می‌شود.

وی اظهار امیدواری کرد با امضای این تفاهم‌نامه اقدامات مناسبی در راستای کنترل هزینه‌ها و بررسی اسنادی در مراکز درمانی انجام شود.

دکتر نوربخش ادامه داد: تفاهم نامه دیگری نیز با شرکت‌های بیمارستان ساز کره‌ای به امضا رسیده است که بر اساس آن بیمارستان فوق تخصصی سرطان در یزد با همکاری یکی از شرکت‌های کره‌ای ساخته می‌شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches