×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
ایران و روسیه در آستانه توافق تجارت نفت در برابر کالا

سران تهران و مسکو در حال مذاکره برای مبادله نفت ایران در برابر کالای روسیه به ارزش ۱٫۵ میلیارد دلار یک ماه هستند،ایران با این توافق قادر خواهد بود، مشکلات صادرات نفت خود را برطرف سازد.

رویترز: سران تهران و مسکو در حال مذاکره برای مبادله نفت ایران در برابر کالای روسیه به ارزش ۱٫۵ میلیارد دلار در ماه هستند، این توافق ایران را قادر خواهد ساخت، به طور قابل ملاحظه‌ای مشکلات جاری بر سر راه صادرات نفتی خود را برطرف کرده و تحریم های غرب علیه این کشور را نیز تضعیف سازد.

منابع روسی و ایرانی نزدیک به مذاکرات داد و ستد کالا گفتند: گفت‌وگو درباره جزئیات نهایی این تفاهم‌نامه که به موجب آن روسیه روزانه ۵۰۰ هزار بشکه نفت از ایران خواهد خرید و ایران در ازای آن کالا و تجهیزات روسی دریافت خواهد نمود، به بحث و گفت‌وگو گذاشته شده است.

یک منبع روسی با اشاره به اینکه پیشرفت‌های خوبی تا این لحظه حاصل شده که به احتمال قوی به موفقیت خواهد انجامید، گفت: ما در حال صحبت درباره جزئیات این توافق هستیم و تاریخ امضای این تفاهمنامه بستگی به این جزئیات دارد.

مقامات کرملین در این باره اظهار نظری نکرده‌اند.

یک مقام ارشد ایرانی نیز که نخواست نامش فاش شود، درباره این توافق گفت: ما علاقه‌مند به امضای این تفاهمنامه در اسرع وقت هستیم.

وی گفت: صرف نظر از اینکه آیا ما می‌توانیم، به توافق هسته‌ای در مذاکرات ژنو دست یابیم یا نه، مقامات کشور ما در حال بحث درباره این موضوع با مقامات روسی هستند و ما امیدواریم این تفاهمنامه به زودی امضا شود.

خرید ۵۰۰ هزار بشکه نفت خام ایران از سوی روسیه سقف صادرات نفت ایران را تا ۵۰ درصد افزایش خواهد داد و موجب تقویت عمده اقتصاد در حال مبارزه این کشور خواهد شد.

با قیمت فعلی هر بشکه نفت که به ۱۰۰ دلار در ماه می رسد درآمد ایران در ماه ۱٫۵ میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.

 

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches