×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۲۹ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
ایران مرکز تبادل ریلی کالای اروپا وآسیای میانه می‌شود

اقتصادتهران: معاون بهره‌برداری و سیر و حرکت راه‌آهن با تاکید براهمیت توسعه ترانزیت گفت: براساس برنامه قرار است تا سال ۲۰۱۷ تبادل کلیه کالاها میان اروپا و آسیای میانه با خطوط ریلی ایران انجام شود.

حسین عاشوری درحاشیه نشست پنج جانبه ایران، سه کشور از آسیای میانه و ترکیه در گفت‌و گو با خبرنگار مهر گفت: با توجه به اینکه اغلب بارهایی که از مسیر ترانزیت ریلی ایران جابه‌جا می‌شوند،  از آسیای میانه در شمال ایران به سمت بنادر خلیج فارس حرکت می‌کنند، ایران به دنبال فعالتر کردن کریدور شرق به غرب است.

وی افزود: مشکل اصلی در تبادل بارهای جابه‌جا شده از ترکیه و اروپا به سمت آسیای میانه یا بالعکس به تفاوت در مقررات بین‌المللی حمل‌ونقل بار میان کشورهای آسیایی با اروپا و ترکیه بازمی‌گردد.

وی ادامه داد: با وجود تفاوت موجود میان قوانین بین المللی ترانزیت کالا میان آسیای میانه با ترکیه و اروپا، ایران با هردو همکاری می‌کند.

 معاون بهره برداری و سیر و حرکت راه آهن با اشاره به نقش ایران به عنوان پل ارتباطی ریلی بین ترکیه و آسیای میانه گفت: با ادامه نشست‌ها و رایزنی‌های چند جانبه قرار است ظرف دوماهه آینده قراردادی میان ایران، کشورهای آسیای میانه و ترکیه منعقد شود که براساس آن تاسال ۲۰۱۷ کلیه کالاهای جابه جاشده بین اروپا و آسیای میانه، از ایران عبور کند.

عاشوری اظهار داشت: این نشست ۵ جانبه در راستای توسعه حمل‌ونقل بین المللی میان ایران، ترکیه، قزاقستان، ترکمنستان و تاجیکستان با حضور فعالان صنعت ریلی کشور و نمایندگان این کشورها برگزار شد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches