×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۴ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
ایران رتبه چهارم تولید انجیر جهان را دارد

اقتصادتهران: مدیرکل دفتر امور میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی گفت که ایران با تولید سالانه ۸۰ هزار تن انجیر، رتبه چهارم را جهان را دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مسعود لطیفیان سه شنبه شب در گفت و گو با خبرنگاران در گلوگاه افزود: رتبه اول تولید انجیر در جهان با ۲۵۵ هزار تن متعلق به کشور ترکیه است.

وی تولید سالانه انجیر در جهان را یک میلیون تن اعلام کرد.

این مسئول وزارت جهاد کشاورزی که به منظور شرکت در آئین آغاز به کار ‘ پنجمین جشنواره مرغوب ترین انجیر ایران ‘ به مازندران سفر کرد، همچنین گفت که این استان با داشتن ۲۵۰ هکتار باغ انجیر، رتبه ششم کشور در تولید این میوه را در اختیار دارد.

این جشنواره شامگاه سه شنبه در شهرستان گلوگاه در شرق مازندران شروع به کار کرد و تا ۲۶ مرداد ادامه دارد.

مدیرکل دفتر امور میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی همچنین از نبود نهالستان استاندارد به عنوان یکی از موانع توسعه باغ و اقتصادی کردن تولید انجیر در شمال کشور نام برد و گفت که اولین نهالستان سالم و استاندارد شمال کشور در گلوگاه احداث می شود.

وی داشتن نهال سالم را مهم ترین دغدغه باغداران و کشاورزان دانست و افزود: اگر نهال به عنوان پایه کشت و تولید بدرستی انتخاب نشود، ممکن است باغداران با خسارت های فراوانی در آینده رو به رو شود.

لطیفیان، ایجاد یکهزار و ۱۰۰ هکتار باغ انجیر را از برنامه های وزارت جهاد کشاورزی طی برنامه ششم اعلام کرد و گفت که ۳۰۰هکتار از این مساحت در اراضی شیبدار خواهد بود.

وی افزود: بر اساس برنامه ریزی انجام شده و بر اساس برنامه ششم ۱۵۰ هزار اصله نهال انجیر سالم و گواهی شده برای مازندران نیاز است که با احداث نهالستان استاندارد تولید خواهد شد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches