×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۰  
true
true
ایران رتبه دوم مصرف لوازم آرایشی در منطقه را دارد

اقتصادتهخران: مدیرعامل یک شرکت تولیدکننده لوازم بهداشتی -آرایشی در کشور گفت: ایران رتبه دوم مصرف لوازم بهداشتی-آرایشی در منطقه خاورمیانه را دارد و بیشترین سهم از این مصرف مربوط به محصولات مراقبت از مو است.

به گزارش اقتصادتهران، حسن مونسی اسکویی مدیرعامل زرسیما نامی رسا در مراسم رونمایی از محصولات آرایشی بهداشتی برند ایرانی “زی” با بیان این خبر گفت: طبق آخرین آمارها، کشورمان از لحاظ مصرف لوازم آرایشی-بهداشتی بین ١٠ کشور نخست دنیا و در منطقه دارای جایگاه دوم است و ارزش این بازار حدود ۴ میلیارد دلار تخمین زده می شود.

وی گفت: در این بازار محصولات مراقبت از مو با سهم ٢٠ درصدی بیشترین سهم بازار را به ارزش ٨٠٠ میلیون دلار در اختیاردارند و سهم محصولات رنگ مو ٩ درصد این بازار به ارزش ٣۶٠ میلیون دلار است.

اسکویی با اشاره به نرخ رشد ثابت ۶ درصد در چندسال اخیر در زمینه صنعت آرایشی بهداشتی در کشور افزود: این نرخ رشد سهم این صنعت را در کارآفرینی مستقیم و غیرمستقیم در خاورمیانه در جایگاه اول و دوم در کنار ترکیه قرار داده است.

وی تاکید کرد: با تجهیز و به روزرسانی تجهیزات و ماشین آلات تولید و بسته بندی، ایران در جایگاه نخست این صنعت در خاورمیانه خواهد ایستاد.

مدیرعامل زرسیما نامی رسا با اشاره به پتانسیل موجود در صنعت لوازم بهداشتی آرایشی گفت: صنعت آرایشی بهداشتی در کشوری مانند فرانسه رتبه سوم تولید را از آن خود کرده است و با توجه به ظرفیت های موجود ما نیز می توانیم با استفاده از تجهیزات و دستگاههای تولید داخل، این صنعت را به یک صنعت بزرگ در کشور تبدیل کنیم.

در این مراسم دکتر مهدی میرعمادی رئیس هیات مدیره زرسیما نیز با اشاره به رویکرد جدید این شرکت در ارائه خدمات بهداشتی با محصولات تولید داخل گفت: این شرکت پس از گذشت ١٧ سال فعالیت در حوزه واردات محصولات بهداشتی برند لورآل در ایران، تولید داخلی محصولات بهداشتی آرایشی با برند “زی” را در دستور کار قرار داده است و از این رو راه اندازی کارخانه تولید این محصولات در شهرک صنعتی سپیدرود رشت در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به تحریم های اقتصادی علیه ایران و قطع همکاری شرکت زرسیما با شرکت فرانسوی لورال ، افزود: با توجه به کسب دانش طی ١٧ سال ، از بهار سال ٩٧ مصمم به تولید محصولات با کیفیت در داخل کشور شدیم و پس از آنکه در تابستان ٩٧ این شرکت به بهانه تحریم، فروش اجناس و همکاری با ما را قطع کرد، تولید را در دستور کار قرار دادیم.

میرعمادی با بیان اینکه برای تست نخستین محصول مراقبت از مو از یک مدرس فرانسوی شرکت لورآل دعوت کردیم گفت:طبق گفته وی، این محصولات نه تنها نسبت به محصولات لورآل چیزی کم ندارد، بلکه دارای مزایایی نیز نسبت به آنها هست.

وی با اشاره به میزان اشتغالزایی درراستای تولید این محصولات در کشور اضافه کرد: هم اکنون حدود ۴٠٠ نفر به صورت مستقیم در این شرکت مشغول به فعالیت هستند و پیش بینی می کنیم تا سال ١۴٠٠ به ١.۵ برابر و ۶٠٠ نفر برسد.

رئیس هیات مدیره زرسیما با اشاره به اینکه ٩۵ درصد این محصولات تماما ساخت داخل است، گفت: با تولید محصولات ” زی” در کشور ، برآوردمان صرفه جویی ارزی حدود ١٠ میلیون یورویی در مقایسه با خرید از برند”لورآل است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false