×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
ایران از شرکت‌های خارجی برای سرمایه گذاری در کشور استقبال می‌کند      

اقتصادتهران: وزیر نفت از ابراز علاقه شرکت‌های آلمانی برای حضور در ایران خبر داد و گفت: ایران از سرمایه گذاری‌های خارجی به‌خصوص شرکتهای آلمانی استقبال می کند.

بیژن زنگنه، بعد از ظهر امروز (سه شنبه، ٢٢ دیماه) پس از دیدار با گرهارد شرودر، صدراعظم پیشین آلمان در جمع خبرنگاران با بیان این که شرکتهای آلمانی در مذاکرات امروز توانایی خود را بیان کردند و طرف ایرانی نیز زمینه و فرصتهای همکاری را برای آنها تشریح کرد، گفت: شرکتهای آلمانی می توانند در بخش بالادستی نفت، پتروشیمی، پالایش و پخش و بهینه سازی مصرف انرژی  حضور پیدا کنند.

وی با بیان این که شرکت‌های آلمانی برای حضور در ایران باید شرکای ایرانی در کنار خود داشته باشند، تصریح کرد: دولت آلمان برای پوشش بیمه ای و بیمه فاینانسها باید کمکهای لازم را انجام دهند.

زنگنه با بیان این که این دیدار بیشتر جنبه آشنایی بامواضع یکدیگر بوده است، تصریح کرد: ایران از سرمایه گذاری‌های خارجی به‌ خصوص شرکت‌های آلمانی استقبال می‌کند.

علاقمندی ژرمن‌ها به توسعه میدان‌های نفتی

وزیر نفت به سابقه همکاری ایران و آلمان در گذشته اشاره کرد و با بیان این که این کشور دارای شرکتهای توانمندی در بخشهای پتروشیمی و پالایش و پخش است، یادآور شد: شرکت‌های آلمانی پیش از این در بخش بالادستی نفت حضورنداشتند، ولی به تازگی یکی از آنها برای حضور در توسعه میدانهای نفتی ایران ابراز تمایل کرده که ایران استقبال می کند.

وی با بیان این که میزان حضور آلمانی‌ها در ایران تابع فاینانس و پوشش بیمه‌ای است که ارائه می دهند، دراین باره که پیش بینی شما از سرمایه گذاری آلمان در ایران چه رقمی است، اظهارکرد: نمی توان هم اکنون رقم دقیقی عنوان کرد چون کشورها در مرحله ارزیابی قراردارند؛ البته گفتنی است که آلمان برای حضور در ایران بسیار راغب است.

زنگنه با بیان این که ایران علاقمند به همکاری با آلمان، چین، روسیه  و دیگر کشورهاست و در دوران جدید فعالیت‌های خود را منحصر به یک کشور نمی کند، گفت: جاذبه طرح‌های ایران زیاد است و شرکت‌های خارجی برای سرمایه گذاری به ایران خواهند آمد.

وی با بیان این که تدبیر و اعتدال به عنوان دو روی یک سکه در موفقیت ایران و سرنوشت کشور نقش مهمی دارند، افزود: بالاترین داشته یک ملت تدبیر و مدیریت است، این که بتوان از ظرفیت‌های موجود برای رفع بیکاری، فقر و …چند برابر بهره برداری کرد.

با تحصن کسی استخدام نمی‌شود

زنگنه با بیان این که حضور سرمایه گذاران خارجی در ایران به معنای کاهش اتکا به نیروهای توانمند داخلی نیست، گفت: با تکیه بر منابع داخلی و تعامل با شرکتهای خارجی می‌توان چند برابر از ظرفیت‌های داخلی استفاده کرد که همه در چارچوب سیاست درونزایی و برونگرایی است که در اقتصاد مقاومتی آمده است.

وی درباره تحصن دانشجویان دانشگاه صنعت نفت و این که موضع وزارت نفت درباره استخدام آنها چیست، گفت: استخدام براساس نیاز است و با اعتصاب کسی استخدام نمی‌شود.

وزیر نفت مرحله دوم پس از نیاز را صلاحیت عنوان و تصریح کرد: افرادی که می خواهند استخدام شوند باید صلاحیت آنها در گزینش تایید شود و باید حداقل سوادی هم داشته باشند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches