×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۴ مهر - ۱۴۰۳  
true
true

اقتصادتهران: یک مسئول صنعت نفت گفت: آمادگی داریم در صورت توافق برای از سرگیری سواپ (قرارداد معاوضه ای)، روزانه ۵۰۰ هزار بشکه نفت خام کشورهای حاشیه خلیج فارس را انتقال دهیم.

به گزارش ایرنا، سید حمید حسینی مدیر منطقه شمال شرکت ملی خطوط لوله و مخابرات کشور در حاشیه بازدید خبرنگاران از تاسیسات صنعت نفت و سواپ در منطقه شمال کشور، افزود: تاکنون چند کشتی، محموله های نفتی را در پایانه نفتی شمال کشور، تخلیه کرده اند که در مخازن، ذخیره شده است.

وی اضافه کرد: زمانی که حجم ذخایر به حد مورد نظر رسید، انتقال نفت از طریق خطوط لوله انجام می شود.

مدیر منطقه شمال شرکت ملی خطوط لوله و مخابرات کشور خاطر نشان کرد: زمانی که ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار بشکه نفت خام ذخیره شود، می توان عملیات انتقال پایدار نفت خام را انجام دهیم.

حسینی به سابقه اجرای طرح (معاوضه) نفت کشورهای حاشیه دریای خزر اشاره کرد و گفت: رئیسان جمهور ایران و قزاقستان در سال ۱۳۷۵ پیشنهاد اجرای سواپ را مطرح کردند که در نهایت در سال ۱۳۸۱ عملیاتی شد.

مدیر منطقه شمال شرکت ملی خطوط لوله و مخابرات کشور افزود: در راستای اجرای طرح سواپ ۲۷۲ کیلومتر خط لوله در منطقه شمال کشور برای انتقال نفت خام از پایانه نکا در حاشیه دریای خزر به پالایشگاه تهران، احداث شده است.

وی درباره وضعیت انتقال نفت و فراورده در شمال کشور، بیان داشت: ۶۱۵ کیلومتر خطوط لوله انتقال نفت و فراوردهای نفتی در منطقه شمال کشور (محدوده عملیاتی استان های گلستان و مازندران) وجود دارد که وظیفه انتقال نفت طرح سواپ (معاوضه) به پالایشگاه تهران و تبریز و همچنین انتقال فراورده های نفتی را بر عهده دارد.

مدیر منطقه شمال شرکت ملی خطوط لوله و مخابرات کشور یادآور شد: بخشی از خطوط لوله این منطقه، از صعب العبورترین و پرخطرترین مسیرها در کوهستان و جنگل عبور می کند.

وی ادامه داد: به دلیل ویژگی های خاص این منطقه، یکی از پرفشارترین فشارشکن های دنیا در ایستگاه های این منطقه جای گرفته است.

حسینی درباره حجم انتقال نفت و فراورده های نفتی در این منطقه، گفت: به طور میانگین ماهانه ۸۱ میلیون و ۶۷۰ هزار لیتر فراورده های نفتی تحویل استان گلستان و ۱۸۱ میلیون لیتر نیز تحویل استان مازندران می شود.

وی اضافه کرد: از طریق این حجم از نفت و فراورده نفتی توسط خطوط لوله، ماهانه از تردد ۸۷۶ تانکر نفتکش ۳۰ هزار لیتری در این منطقه جلوگیری می شود.

مدیر منطقه شمال شرکت ملی خطوط لوله و مخابرات کشور افزود: کاهش تردد این نفتکش ها در جاده ها نقش مهمی را در کاهش ترافیک و کاهش حوادث جاده ای ایفا می کند.

وی درباره ایمن سازی خطوط لوله نیز گفت: سال گذشته، حدود ۲۸ میلیارد ریال برای ایمن سازی خطوط لوله و پروژه های مرتبط هزینه شد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches