×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۴ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
ایجاد ۴ پایگاه اورژانس هوایی در تهران

اقتصادتهران: سرپرست اورژانس کشور از ایجاد چهار پایگاه اورژانس هوایی و ۳۲ پد بالگرد برای انتقال بیماران در تهران در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با توسعه ناوگان زمینی،ریلی و هوایی اورژانس تهران زمان رسیدن بر بالین بیماران از ۲۸ دقیقه به ۱۰ دقیقه کاهش می‌یابد.

به گزارش ایرنا، پیرحسین کولیوند روز دوشنبه در مراسم رونمایی از ۲۰۰ موتورلانس در پارک ارم تهران افزود: آمبولانس های موتوری از چند ماه پیش وارد کشور شده اما در گمرک مانده بود و ترخیص نمی شد، مشکلات زیادی با گمرک داشتیم که سرانجام با پیگیری وزیر بهداشت، این مشکلات بر طرف شد و موتورلانس ها وارد کشور شدند و امروز به ناوگان اورژانس تهران اضافه شدند.

وی گفت: برای رفع نیاز شهرهای بزرگ به ۴۰۰ موتورآمبولانس دیگر نیاز داریم، زیرا به علت ترافیک خدمات رسانی اورژانس در این شهرها مشکل است و باید برای حفظ جان و سلامت مردم این امکانات را در اختیار داشته باشیم.

سرپرست اورژانس کشور افزود: تهران اولین شهر دنیاست که ۲۵۰ موتورآمبولانس در ناوگان اورژانس خود دارد و البته به دنبال توسعه این ناوگان هستیم.

کولیوند افزود: برای بهبود خدمات اورژانس در تهران به دنبال این هستیم که پایگاه قلعه مرغی را در اختیار بگیریم تا هم پایگاه اورژانس هوایی در آن ایجاد شود و هم یک بیمارستان صحرایی در تهران راه اندازی کنیم، وجود چنین بیمارستانی در تهران با توجه به احتمال وقوع حوادث بحرانی ضروری است.

وی گفت: با قرارگاه ثارالله در این زمینه رایزنی کرده ایم و موافقت دفتر رهبری را نیز گرفته ایم و امیدواریم این کار بزرگ در آینده نزدیک انجام شود.

سرپرست اورژانس کشور افزود: کار دیگری که به دنبال آن هستیم ایجاد شبکه زیرزمینی خدمات اورژانس است و با رایزنی که با مترو و شهرداری تهران انجام شده است، قرار است تونل هایی به صورت زیرزمینی از مترو به بیمارستانهای شریعتی، امام خمینی(ره)، شهدای تجریش، نجمعه و چند بیمارستان دیگر مرتبط شود و چند واگن هم برای انتقال بیماران از طریق خطوط مترو فراهم شود تا با سرعت بیشتری در موارد ضروری بتوانیم بیماران را به این مراکز منتقل کنیم.

وی گفت: امیدوارم سازمان اورژانس کشور در دولت دوازدهم شکل بگیرد، مهمترین نیاز این سازمان کمبود نیروی انسانی است و لازم است که امکانات رفاهی و معیشتی نیروهای اورژانس مورد توجه بیشتری قرار بگیرد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches