مدیرعامل شرکت ملی پست گفت: در حال طراحی یک پلتفرم هستیم تا مشتریان از همان ابتدا نزدیکترین، به صرفهترین و کوتاهترین مسیر را به شکل هوشمند برای ارسال مرسوله انتخاب کند و سامانه به صورت هوشمند تشخیص دهد که مرسوله چه سیری را برای رسیدن به مقصد طی کند.
محمود لیائی در گفتوگو با ایرنا، با اعلام این خبر، اظهار داشت: برنامه ما این است که به محض دریافت مرسوله در باجه، سیستم تشخیص دهد که بسته چه فرایندی را طی کند و حتی نامهرسان نیز در همان ابتدا مشخص شود. تلاش ما این است که تا پایان دولت سیزدهم این پلتفرم رونمایی شود. البته راهاندازی این پلتفرم پیچیده و سخت است که البته بخش عمدهای از آن را پشت سر گذاشتهایم.
وی خاطرنشان کرد: دستگاههای سورتینگ هوشمند اکنون در پنج مرکز استان کشور خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، فارس و اصفهان در حال فعالیت هستند. برنامه این است که با توجه به آزمایش موفقی که در سورتینگ جوف و ربات داشتیم، در استانهای کرمان، همدان، یزد، سیستان و بلوچستان و خوزستان نیز پیادهسازی کنیم تا هم در سرعت و هم قیمت تمام شده هزینه تاثیر بگذارد.
مدیرعامل شرکت ملی پست با بیان اینکه هوشمندسازی شبکه پستی کشور توانسته در برخی مسیرها باعث کاهش زمان رسیدن مرسوله به مقصد شود، گفت: هوشمندسازی فرایندهای پستی باعث شده در برخی مسیرهای مستقیم حتی تا یک روز نیز کاهش زمان رسیدن مرسوله به دست مشتری را شاهد باشیم.
لیائی تاکید کرد: در برخی استانها مسیرها طولانیتر شدهاند؛ اما شاخص سیر زمانی تنها یکی از چندین شاخص مهم در فرایند پستی است. در این مسیرهای طولانی گاهی کیفیت افزایش و قیمت تمام شده کاهش یافته است.
دیدگاه ها بسته هستند.