×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۳ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
ایجاد شبکه اختصاصی کودک برای کاهش شکاف آموزشی

اقتصادتهران: ایجاد شبکه اختصاصی کودک در کشور، کاهش شکاف آموزشی و برقراری عدالت آموزشی را به همراه دارد و در این راستا و به گفته مسوولان، سیم‌کارت دانش‌آموزی، ابزاری بسیار کاربردی در لایه زیرساخت است که عدم اعمال خط مشی‌های لازم بر آن، می‌تواند زمینه‌های اعمال فیلترینگ برای عموم مردم را فراهم کند.

به گزارش ایسنا، غلبه دنیای مجازی بر همه گروه‌های سنی، معضل اجتناب‌ناپذیر این روزهای زندگی پیشرفته است. کاربران کودک و نوجوان در این فضا به دلیل حساسیت‌های سنی و ناپختگی‌های ویژه این دوره‌ها، بیشتر از بزرگسالان در معرض آسیب‌های فضای مجازی قرار دارند.

در این باره امیر خوراکیان – معاون محتوا مرکز ملی فضای مجازی کشور – پیش از این با تاکید بر اهمیت فضای مجازی و تاثیرات بسیاری که در زندگی کودکان و نوجوانان ایرانی دارند، گفته بود: تدوین سند و برنامه ملی صیانت از کودکان و همچنین ایفای نقش قرارگاهی مرکز ملی فضای مجازی در زمینه تامین زیرساخت‌های فنی و محتوایی دو رویکرد اصلی این مرکز در زمینه حمایت و صیانت از کودکان و نوجوانان است.

وی همچنین اظهارکرده بود: دستاورد این سند این است که هم اینترنت کودکان مستقل از اینترنت عمومی جامعه باشد و هم تولید محتوای گسترده‌ای مخصوص کودکان و نوجوانان در فضای اینترنت صورت می‌گیرد و امکاناتی را در اختیار والدین و خانواده‌ها برای کمک به فرزندانشان قرار می‌دهد.

در بسیاری از کشورهای اروپایی هم این موضوع وجود دارد و اینترنت کودکان و نوجوانان و اینترنت خانواده و اینترنت عموم در بعضی از کشورها متفاوت است؛ البته یک اینترنت است اما میزان دسترسی را خود خانواده‌ها انتخاب می‌کنند که بتوانند با شرایط متناسب‌تری مواجه باشند.

در این راستا رییس سازمان فناوری اطلاعات کشور به فعالیت‌های سه ساله این سازمان در حوزه کودک و نوجوان در شرایطی که فاقد هرگونه تکلیف قانونی در این حوزه بود، اشاره کرده و فناوری اطلاعات را یکی از دو مهارت کلیدی در دهه آینده دانست.

امیر ناظمی در رویداد «صیانت از حقوق کودکان و نوجوانان در فضای مجازی» که با همکاری مرکز نوآوری و آموزش پژوهشگاه قوه قضاییه برگزار شد، به فعالیت‌های سه ساله این سازمان در حوزه کودک و نوجوان در شرایطی که فاقد هرگونه تکلیف قانونی در این حوزه بود، اشاره کرد و فناوری اطلاعات را یکی از دو مهارت کلیدی در دهه آینده دانست.

وی اظهار کرد: در دنیای امروز، اینترنت فقط یک رسانه نیست. بلکه نگاشت جهان واقعی در  فضای دیگر است. در این میان، بیشتر از هر زمان دیگری لازم است که به دلیل سرعت بالای تحولات در دنیای دیجیتال، آموزش والد و کودک توامان و به صورت هم‌زمان صورت گیرد. زیرا سرعت بالای تحولات باعث شده است که کودک با سواد دیجیتالی بالاتری نسبت به والدین قرار بگیرد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches