×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
ایجاد دانشگاه اسلامی با تعامل حوزه علمیه و حوزه‌های علوم اسلامی

اقتصادتهران: مدیر حوزه های علمیه کشور با اشاره به آمادگی حوزه علمیه برای تعامل با حوزه های علوم اسلامی دانشگاهیان خواستار گسترش نگاه تمدن ساز و افزایش نگاه تخصصی به رشته های دانشگاهی شد.

به گزارش حوزه های علوم اسلامی دانشگاهیان، آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار با هیات امنا، مدیر و معاونین حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان، با تاکید برارزش فراوان فعالیتهای حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان و آمادگی حوزه علمیه بر تعامل با حوزه دانشگاهی، گسترش نگاه تمدن ساز، افزایش نگاه تخصصی به رشته های دانشگاهی و توسعه فعالیتها در دانشگاه را خواستار شد.

وی با تاکید بر ضرورت توسعه فعالیتهای صورت گرفته در حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان افزود: ایجاد دانشگاه اسلامی به معنای صحیح و درست و به دور از افراط و تفریط، گسترش علوم انسانی و اسلامی و توسعه معارف اسلامی در رشته های تخصصی باید هدف گیری نهایی حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان باشد.

اعرافی با اشاره به اهمیت تعامل میان حوزه و دانشگاه گفت : حوزه علمیه در کنار دانشگاه بوده و آمادگی دارد فراتر از سطح ظاهری و شکلی، تعامل میان این دو نهاد در پایه های علمی و فکری جستجو کند.

مدیر حوزه های علمیه کشور با اشاره به مرزهای کلان حوزه و حفظ آن گفت : باید در حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان، نگاه تمدنی و نگاه بین المللی شکل بگیرد، اگر چه نگاه تمدنی هم اکنون بر برنامه های شما حاکم است اما لازم است نگاه بین المللی نیز توسعه یابد.

وی تصریح کرد: همچنین باید به سمت دانشگاه اسلامی به معنای دقیق کلمه حرکت کنیم و  گسترش فعالیت ها از سطح کارشناسی به مباحث تخصصی از ضروریاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

اعرافی با اشاره به اینکه امروزه دانشگاه های اسلامی تنها نامی از اسلامی دارند گفت : هم اکنون الگوی دانشگاه اسلامی که در آن متناسب با همه رشته ها نگاهی فلسفی و کلامی، فقهی و حقوقی، اخلاقی و ارزشی، تاریخی و تمدنی وجود داشته باشد، نداریم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches