×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
ایران جزو سه کشور سدساز جهان است

یک مقام مسئول در وزارت نیرو با اشاره به فعالیت ۴۴ شرکت ایرانی در صنایع آب و برق ۴۰ کشور جهان سیاست‌های جدید حمایت از بخش خصوصی برای صادرات برق را تشریح کرد و گفت: ایران جزو سه کشور سدساز جهان است.

به گزارش مهر، بهرام نظام‌ الملکی با بیان اینکه یکی از سیاست های وزارت نیرو در دولت تدبیر و امید افزایش حجم صادرات خدمات فنی و مهندسی در صنعت آب و برق است، گفت: هم اکنون شرکت های پیمانکاری، مهندسی و سازنده ایران در صادرات خدمات فنی و مهندسی در سطح منطقه خاورمیانه رقیب ندارند.

مدیرکل دفتر توسعه صادرات و خدمات فنی و مهندسی وزارت نیرو با بیان اینکه هم‌اکنون ۴۶ شرکت ایرانی صادرکننده خدمات فنی و مهندسی حوزه صنعت آب و برق کشور در ۴۰ کشور جهان فعالیت‌های گسترده‌ای دارند، تصریح کرد: صنعت آب و برق هم همانند دیگر صنایع رو به رشد کشور، بعضا با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل موجود، می‌تواند در توسعه صادرات نقشی محوری داشته باشد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی ایران در زنجیره طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی سد و نیروگاه‌های برقابی در مرز خودکفایی کامل قرار دارد، اظهار داشت: از این رو هم اکنون ایران جز سه کشور سدساز جهان است.

نظام‌ الملکی با یادآوری اینکه برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی، می‌تواند زمینه‌ساز معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شرکت‌های ایرانی صادرکننده خدمات فنی و مهندسی و همچنین کالا و تجهیزات در حوزه صنعت آب و برق و رونق‌بخش رقابت باشد و زمینه افزایش تولید ملی را فراهم کند، درباره برنامه‌های وزارت نیرو و دولت برای حمایت از تولیدکنندگان بخش خصوصی در صنعت برق، آب و فاضلاب، بیان کرد: به‌دنبال اجرایی کردن برنامه‌های عملیاتی راهبردهای ۱۷ گانه صادرات خدمات فنی و مهندسی صنعت آب و برق با تعامل بخش خصوصی و حوزه ستادی وزارت نیروهستیم تا بتوانیم اقدام‌های قابل توجه ای داشته باشیم.

مدیرکل دفتر توسعه صادرات و خدمات فنی و مهندسی وزارت نیرو افزود: شناخت و مطالعه مزیت‌های نسبی صادراتی در حوزه صنعت آب و برق و ارایه راهکارهای لازم برای رقابت‌پذیری محصول‌ها و خدمات صنعت آب و برق و اعزام هیات‌های صادراتی به بازارهای هدف به‌منظور ارایه توانمندی‌ها و نوآوری‌ها در صنعت و امضای یادداشت تفاهم همکاری‌های مشترک اقتصادی ازجمله این اقدام‌ها است.

وی با اشاره به برگزاری نشست‌های متعدد با نهادها و مجامع حمایت‌کننده نظیر وزارت ‌امورخارجه، صندوق ‌ضمانت‌ صادرات، بانک‌ توسعه صادرات، سازمان توسعه تجارت و صندوق توسعه ملی در خصوص بررسی مسایل و راهکارهای رفع مشکلات، خاطرنشان کرد: حمایت از شرکت‌های صادرکننده صنعت آب و برق و پیگیری مسایل و مشکلات شرکت‌ها درخصوص مواجهه با تحریم را از دیگر اقدام‌های وزارت نیرو است.

این مقام مسئول در مورد برنامه‌های وزارت نیرو برای رونق بخشیدن به فعالیت شرکت‌های تولیدی در صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب، توضیح داد: برای رونق بخشیدن به کسب کار در صنعت آب و برق، برنامه‌هایی همچون حمایت از بخش خصوصی برای صادرات برق و صدور خدمات فنی و مهندسی به کشورهای هدف به‌ویژه کشورهای همسایه و شناخت و مطالعه مزیت‌های نسبی صادراتی در حوزه صنعت آب و برق و ارایه راهکارهای لازم برای رقابت‌پذیری محصول‌ها و خدمات صنعت آب و برق در دستور کار است.

 

true
برچسب ها :
true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches