×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۲ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
اولویت وزارت بهداشت، پرونده الکترونیک سلامت ایرانیان است

اقتصادتهران: سرپرست وزارت بهداشت گفت: اگر برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع راه اندازی شود، اما پرونده الکترونیک سلامت برای نقل و انتقال اطلاعات وجود نداشته باشد، کار تکمیل نمی شود و ابتر می ماند. به همین دلیل اولویت را بر تکمیل پرونده الکترونیک سلامت ایرانیان گذاشتیم.

پرونده الکترونیک سلامت ایرانیان، پرونده ای است که در بستر دیجیتال برای فردفرد ایرانیان ایجاد شده و همه اطلاعات و سوابق مرتبط با سلامت آنان در آن درج می شود و در همه مراکز بهداشتی و درمانی باید قابل مشاهده باشد تا هر فرد در هر جای ایران به خدمات سلامت نیاز داشت، تیم پزشکی به سوابق پزشکی او دسترسی داشته باشد.

سعید نمکی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار سلامت ایرنا درباره اهمیت پرونده الکترونیک سلامت افزود: از وقتی که در سازمان برنامه و بودجه حضور داشتم برای طراحی برنامه ناب، موازی برنامه سیب، بارها به استان گلستان و شهرهای مختلف این استان رفتم. هفته گذشته نیز بیش از ۵ ساعت وقت گذاشتیم تا سامانه ناب و فعالیت آن را مرور کنیم. همچنین در کنار تکمیل پرونده الکترونیک سلامت، به صورت موازی به دنبال این هستیم که پزشکان عمومی را با دوره های کوتاه مدت به پزشک خانواده قابل اتکا در نظام ارجاع تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: در استان گلستان این موارد به خوبی پیش رفته است. در استان مازندران نیز روی سامانه جدیدی کار شده بود که آن را نیز به صورت مفصل بررسی کردیم. همچنین جلسه ای با وزیر ارتباطات برگزار کردیم. دکتر آذری جهرمی نیز بسیار علاقه مند است این کار را به اتمام برسانیم.

نمکی بیان کرد: اگر برای پرونده الکترونیک سلامت وقت بیشتری گذاشته شود، سامانه های وزارت بهداشت به خوبی تکمیل می شوند و امیدواریم این زیرساخت ها در ۵ استان کشور فراهم شود. موازی با این حرکت از نمایندگان چند استان دیگر نیز دعوت می کنیم تا تجربه این ۵ استان را بررسی و اجرایی کنند. در حال حاضر استان های شمالی مثل گلستان، مازندران و گیلان به صورت پایلوت درگیر اجرای پرونده الکترونیک هستند و دو استان دیگر نیز انتخاب می شوند تا مفصل های این سامانه ها در این استان ها به یکدیگر متصل شوند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches