×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
true
true
اهمیت بومی سازی در فولاد خوزستان به روایت آمار

اقتصادتهران: یکی از اقدامات اساسی که در حوزه صنعت فولاد کشور، می‌تواند راهگشای دور زدن تحریم‌ها از یکسو و از سوی دیگر، به افزایش توان شرکت‌های فولادی منتهی گردد، بدون شک اقدامات لازم برای بومی سازی در این حوزه است.

به گزارش اقتصادتهران، در حالی که برخی شرکت‌های فولادی اقداماتی در این راستا انجام داده‌اند اما به جرات می‌توان گفت که سیاست‌های شرکت فولاد خوزستان در این زمینه، بسیار عملی‌تر و درخشان تر بوده است به طوری که این شرکت توانسته طی سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به ارزش ۱۱۰۰ میلیارد تومان بومی سازی توسط سازندگان ایرانی به انجام برساند.

بر همین اساس، ۶ هزار و ۳۴۰ قطعه توسط سازندگان ایرانی توسط این شرکت، بومی سازی صورت گرفته که در نوع خود یک اتفاق کم نظیر به شمار می‌رود.

از آنجا که بومی‌سازی به عنوان یکی از اصلی‌ترین زیرساخت‌ محرک‌های اقتصادی کشور مطرح است، سیاست نهایی بومی‌سازی فولاد خوزستان، ایجاد تمامی زیرساخت‌های مورد نیاز طراحی، توسعه و راه‌اندازی خطوط تولید فولاد است که برای دستیابی به این منظور باید شرکت‌های سازنده و دانش بنیان محصولاتی تولید کنند که از نظر کیفی، فنی، نوآوری و پایداری تامین، قابلیت رقابت با محصولات مشابه خارجی را داشته باشند.

بنابر این شرکت فولاد خوزستان، با اقدامات اثرگذار خود در این حوزه، موفق شده است تا مبلغی معادل ۳۶ میلیون یورو طی سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ صرفه جویی ارزی داشته باشد.

بر همین اساس، طی سال‌های یاده شده، شرکت فولاد خوزستان توانسته است سرمایه گذاری معادل ۷۹۱/۱۷ میلیارد ریالی برای سفارش ساخت قطعات به شرکت‌های داخلی انجام دهد.

این در حالی است که طی دو سال مذکور، شرکت فولاد خوزستان موفق شده تا ۱۵۶۰ قطعه استراتژیک را بومی سازی کرده و از این حیث به یکی از شرکت‌های اثرگذار در این صنعت تبدیل گردد.

با توجه به آن که نیازهای بومی‌سازی فولاد خوزستان معمولاً در حوزه قطعات، تجهیزات، ماشین آلات و مواد مصرفی بر این اصل است که با استفاده از فرایند بومی‌سازی نسبت به تولید داخل این قطعات اقدامات لازم صورت گیرد، لازم به ذکر است که بومی‌سازی برخی کالاهای استراتژیک مورد نیاز در صنعت فولاد مانند کاتالیست‌ها، پودر ایزوترم و بازوترم، پودر قالب ریخته‌گری، فروسیلیکومنگنز و انواع نسوزها طی سال‌های ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰، از جمله دستاوردهای «فخوز» در حوزه بومی‌سازی بوده و این در حالی است که بالغ بر ۲۵ هزار قطعه و تجهیز طی سالیان اخیر با همکاری شرکت فولاد خوزستان بومی‌سازی شده است که از جمله می‌توان به ساخت دستگاه اندازه‌گیری میزان آهن کل و فلزی در آهن اسفنجی برای نخستین بار در جهان اشاره کرد.

گفتنی است خرید ۷۰۰ کالای دانش‌بنیان در سال و حضور ۴۸۸ شرکت دانش‌بنیان در وندور لیست شرکت فولاد خوزستان، حاکی از آن است که فولاد خوزستان با آغوش باز از توسعه همکاری‌ با شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه بومی‌سازی استقبال می‌کند.

true
true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches