×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۲ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
اهمالی در تحقق اقتصاد مقاومتی پذیرفتنی نیست

اقتصادتهران: وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد: به موضوع اقتصاد مقاومتی نگاه شعاری نداریم و همه باید با توان و تلاش مضاعف، این پروژه ها را پیش ببریم و در این ارتباط هیچ گونه تزلزل یا اهمالی پذیرفته نمی شود.

به گزارش سه شنبه شبکه اخبار اقتصادی و دارایی، «علی طیب نیا» در جلسه «بررسی آخرین وضعیت و روند پیشرفت پروژه های اولویت دار مصوب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی برای استان سمنان» که در ساختمان این وزارتخانه برگزار شد، اضافه کرد: مردم به طور منطقی انتظار دارند بدانند در زمینه اقتصاد مقاومتی چه اقدام های عملی داشته ایم و ما نیز مکلف و ملزمیم دقیق و شفاف گزارش کنیم.

وی گفت: امسال بانک ها برای اعطای تسهیلات به طرح های تولیدی ماموریت و الزام ویژه ای دارند.

طیب نیا گفت: کوتاهی احتمالی برخی بانک ها و موسسه های مالی در عمل به تعهدات خود غیر قابل چشمپوشی است.

وی تاکید کرد با همکاری بانک مرکزی به عنوان نهاد ناظر، با چنین رفتارهایی برخورد جدی می شود.

این مسئول هدف از معرفی پروژه های اقتصادی به بانک ها را فعال سازی واحدهای تولیدی راکد، تثبیت اشتغال و ایجاد ظرفیت های جدید خواند و افزود: اگر طرحی پس از تامین مالی و خروج از رکود به ظرفیتی از تولید رسید که توان ایجاد یا تثبیت اشتغال را داشته و قادر به بازپرداخت اقساط تسهیلات دریافتی باشد، دیگر به سخت گیری بیش از اندازه در زمینه مسائل خرد اداری نیازی نیست.

وزیر اقتصاد و جانشین ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استان سمنان، با توجه به درخواست مسئولان این استان برای حمایت جدی تر از بخش معدن، از بانک های عامل دولتی خواست هر یک از آنها به طور ویژه از یک پروژه های معدنی با لحاظ اینکه دچار مشکلات ساختاری و مدیریتی نباشند، حمایت کنند و سرمایه در گردش مورد نیاز آنها را فراهم سازند.

در این جلسه وضعیت پروژه های استانی و ملی استان سمنان و شیوه و شمار طرح های شناسایی شده برای واگذاری و پروژه های واگذار شده به بخش خصوصی از سوی مسئولان استانی، بررسی شد.

به گزارش ایرنا، سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی بیست و نهم بهمن ماه ۱۳۹۲ از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شد و معاون اول رییس جمهوری نیز سی ام فروردین ماه امسال اولویت های برای دستگاه ها و نهادهای مختلف را ابلاغ کرد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches