×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۳۰ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
اهدا کنندگان و عزاداران حسینی اهدای خون را به تاسوعا و عاشورا محدود نکنند

اقتصادتهران: سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: اهدا کنندگان و عزاداران حسینی اهدای خون را به تاسوعا و عاشورا محدود نکنند، بلکه طرح نذر خون از ابتدای ماه محرم تا اربعین و ماه صفر ادامه دارد.

بشیر حاجی بیگی در گفت و گو با ایرنا افزود: همه ساله با فرا رسیدن ماه محرم مردم نوع دوست ایران با توجه به اعتقادات مذهبی‌شان در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه می‌کنند، اما خواهش ما این است که در راستای تکریم ارباب رجوع و حفظ کیفیت در کار اهدای خون، مردم از ابتدای ماه محرم تا پایان ماه صفر اهدای خون را انجام دهند و همه روزه برای اهدای خون به مراکز ما مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه نیاز به خون همیشگی بوده و مختص زمان خاصی نیست، تصریح کرد: خوشبختانه در ایران اهدای خون هیجانی، جای خود را به اهدای خون مسئولانه و آگاهانه داده است و در عین حال به کفایت خون در کشور هم رسیده‌ایم.

وی اضافه کرد: در سال گذشته حدود ۲ میلیون ۵۰۰ هزار نفر به منظور اهدای خون به مراکز انتقال خون کشور مراجعه کرده‌اند که از این شمار مراجعه کننده ۲ میلیون و یکصد هزار نفر موفق به اهدای خون شدند.

حاجی بیگی گفت: همانطور که در ایام ماه محرم حضور جوانان در آیین های عزاداری پر رنگ است، برای اهدای خون نیز در سراسر کشور پیش قدم باشند به دلیل اینکه سن اهدای خون در کشور بین ۱۸ تا ۶۰ سال است.

وی تاکید کرد: هر ساله میزان مراجعه مردم برای اهدای خون در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در سراسر کشور پنج تا شش برابر نسبت به روزهای عادی افزایش می‌یابد. از اهدا کنندگان می خواهیم که در این ایام با داشتن صبر و حوصله کافی، به همکاران ما در جهت گرفتن خون‌های اهدایی کمک کنند و نذر خون خود را در طی روزهای ماه محرم و صفر انجام دهند و مراجعات‌شان را تنها به روزهای عاشورا و تاسوعا منحصر نکنند.

سخنگوی سازمان انتقال خون با اشاره به برنامه نذر خون در محرم سال گذشته، گفت: در برنامه نوبت‌دهی نذر خون در سال ۹۵، استان‌های اردبیل، آذربایجان غربی، مازندران، آذربایجان شرقی، اصفهان و قزوین از استان‌های پیشرو بوده‌اند.

وی افزود: همچنین استان‌های گیلان، کهگیلویه و بویر احمد، قزوین و گلستان رشد ۱۰۰ درصدی اهدای خون را در روزهای تاسوعا و عاشورای محرم سال ۹۵ داشته‌اند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches