×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
true
true
انحلال سازمان سینمایی توجیه منطقی ندارد

مشاور حقوقی سازمان سینمایی انحلال این سازمان در دولت جدید را امری بعید دانست و گفت اگر قرارست این اتفاق بیفتد باید مساله در هیئت وزیران مطرح و در صورت توجیه منطقی اتفاق بیفتد.

بهزاد ابتهاج مشاور حقوقی سازمان سینمایی در گفتگو با  مهر با بیان این مطلب که با تغییر عنوان و ساختار معاونت سینمایی در دهم به سازمان سینمایی، گامی بزرگ در ارتقای سینمای ایران برداشته شده است، گفت: تاسیس سازمان سینمایی باعث رفع مشکلات در سینمای ایران است و نکنه مهم این است که با تبدیل معاونتی درون وزارت ارشاد به سازمانی سینمایی این امکان فراهم شده که بودجه جداگانه برای تولید در سینما داشته باشیم.

به گفته وی، با تاسیس سازمان سینمایی دیگر این نهاد به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وابستگی مادی ندارد.

مشاور حقوقی سازمان سینمایی درباره این که آیا ممکن است در دولت یازدهم ساختار سازمان سینمایی منحل یا دچار تغییر شود، توضیح داد: تغییر یک معاونت به یک سازمان، اقدامی مهم بوده و تمام مستندات قانونی آن وجود دارد و برای آن مصوبه نوشته شده که تمامی این مستندات و مصوبه ها قابل ارائه است. البته با توجه به نکات مثبتی که در تاسیس چنین سازمانی برای سینمای ایران وجود دارد، لزومی به تبدیل دوباره آن به معاونت سینمایی نیست و قطعا چنین اتفاقی نخواهد افتاد چراکه نبود چنین سازمانی به سینمای ایران صدمه خواهد زد.

ابتهاج در پاسخ به این پرسش که آیا از نظر قانونی دولت آینده می تواند سازمان سینمایی را منحل کند، بیان کرد: تشکیل سازمان سینمایی با تصویب دولت وقت بوده و اگر دولت آینده لزوم انحلال این سازمان را احساس کند، باید در هیئت وزیران آن را مطرح کرده و در صورت توجیه، این سازمان به معاونت سینمایی تبدیل خواهد شد. اما با توجه به سیاست های کلی نظام و دولت برای پیشرفت در سینما، چنین اتفاقی بسیار بعید است.

وی همچنین درباره تعطیلی خانه سینما و سرنوشت آن در دولت “تدبیر و امید” نیز گفت: اگر دولت آینده تمایل به بازگشایی خانه سینما دارد، تنها باید از راه قانونی این کار را انجام دهد. در واقع هر فردی که به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت آینده انتخاب می شود باید با استنادات قانونی و در چارچوب قانون مشکلات خانه سینما را برطرف کند.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches