×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
true
true
انجام ۵۹۰ بازرسی غیرمترقبه از هواپیماهای مسافری

معاون وزیر راه با بیان اینکه تدوین استاندارد پرواز، صدور گواهینامه‌ها و تنظیم مقررات مربوط به صنعت، از وظایف سازمان هواپیمایی است، گفت: در ۱٫۵ سال اخیر بیش از ۵۹۰ بازرسی میدانی و غیر مترقبه از هواپیماهای مسافربری انجام شد.

کاپیتان حمیدرضا پهلوانی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: سازمان بین‌المللی هواپیمایی کشوری (ایکائو ICAO) در تاریخ ۷ دسامبر ۱۹۴۴ ضمن تنظیم و امضاء پیمان حمل و نقل هوایی موسوم به پیمان شیکاگو تشکیل شد، اما موجودیت آن به طور رسمی در سال ۱۹۴۷ اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه در ۲۸ می ‌۱۹۴۷ ‌اعضاء شورای ایکائو انتخاب شدند، گفت: دولت ایران هم سال ۱۳۲۷ هجری شمسی رسماً به پیمان شیکاگو و در نتیجه به ایکائو پیوست.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اضافه کرد: پیمان شیکاگو در ۹۶ ماده تدوین شده و در آن بر اصول کلی حقوق بین المللی و هوانوردی از جمله اصل حاکمیت دولت‌ها بر قلمرو و تابعیت هواپیما بر اساس توافق مقر سازمان در مونترال کانادا تأکید شد.

* نظارت و ارزیابی مستمر فعالیت دفاتر خدمات مسافرت هوایی

معاون وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: سازمان هواپیمایی کشوری به مثابه نماینده دولت در جهت اعمال حاکمیت در صنعت حمل و نقل هوایی کشور است.

پهلوانی با بیان اینکه عضویت و ارتباط با سازمان بین‌المللی هواپیمایی کشوری (ICAO) و سایر سازمان‌های جهانی مرتبط از وظایف سازمان هواپیمایی است، همچنین نظارت و ارزیابی مستمر فعالیت دفاتر خدمات مسافرت هوایی را از وظایف سازمان عنوان کرد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به تأیید صلاحیت فنی و تخصصی مدیران و مسئولان عملیاتی فرودگاه‌های کشور قبل از انتصاب آنان توسط مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور، صدور، تمدید، تعلیق و لغو مجوز تأسیس دفاتر خدمات مسافرت هوایی را از وظایف سازمان هواپیمایی برشمرد.

* انجام ۵۹۰ بازرسی میدانی و غیرمترقبه از هواپیماهای مسافری

پهلوانی از دیگر وظایف این سازمان را سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و تعیین خط مشی‌های فنی، ‌اقتصادی، بازرگانی ‌حمل و نقل هوایی کشور و سیاستگذاری و برنامه‌ریزی در مورد نوع، تعدد جایگاه دستگاه‌های ناوبری و کمک ناوبری و ارتباطی در فرودگاه‌ها و نظارت بر عملکرد فرودگاه‌ها عنوان کرد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به نظارت بر شرکت‌های هواپیمایی از نظر تأیید صلاحیت و رعایت نکات و استانداردهای ایمنی، تصریح کرد: در ۱٫۵ سال اخیر بیش از ۵۹۰ بازرسی میدانی و غیر مترقبه از هواپیماهای مسافربری (ایرلاین‌های داخلی و خارجی) در سطح فرودگاه‌های کشور انجام گرفته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: این امر نه تنها موجب بالا رفتن سطح ایمنی پرواز و سلامت مسافران می‌شود بلکه شرکت‌های هواپیمایی را ملزم به رعایت تمامی دستورالعمل‌های ایکائو می‌کند.

پهلوانی با اشاره به سیاستگذاری و برنامه‌ریزی در امور مخابراتی و صدور دستورالعمل‌های مربوط به امور مخابرات و مبادله پیام‌ها، از صدور دستورالعمل‌‌ مورد نیاز در امور امنیتی زمینی، آتش‌نشانی و آموزشی پرسنل و نظارت بر حسن اجرای آن خبر داد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به تدوین استاندارد پرواز و صدور گواهینامه‌ها و تدوین و تنظیم مقررات مربوطه به عنوان وظایف این سازمان، از تنظیم و تدوین مقررات و دستورالعمل‌های مربوط به کنترل فضای کشور، صدور اجازه پرواز و جلوگیری از آن و نظارت بر واحدهای مراقبت پرواز فرودگاه‌ها خبر داد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه تأیید انواع هواپیماهایی که می‌توانند در ایران به فعالیت حمل و نقل هوایی بپردازند، در حیطه اختیارات سازمان هواپیمایی کشوری است، به تهیه و تدوین دستورالعمل‌های امنیتی و حفاظتی با رعایت مقررات و استانداردهای بین‌المللی و داخلی مربوطه و نظارت بر اعمال آنها اشاره کرد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با تأکید بر اینکه بررسی سوانح و حوادث هواپیمایی و اعمال مجازات‌های لازمه طبق مقررات تنها بر عهده سازمان هواپیمایی است و ارگان دیگری نباید در این امر دخالت کند، بررسی و ارائه طرح‌های فرودگاهی و نظارت بر رعایت استانداردهای بین المللی مربوطه را از دیگر وظایف این سازمان عنوان کرد.

 

true
true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches