×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
اجرای طرح ملی ایمنی و سلامت برای ۵ میلیون مسافر

اقتصادتهران: رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر، رئیس سازمان جوانان هلال‌احمر و رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر در نشستی مشترک به تشریح اقدامات جمعیت هلال احمر در طرح ملی «ایمنی و سلامت مسافران نوروزی» پرداختند به طوری که رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از انجام ۵۱۵۳ عملیات در مدت زمان اجرای طرح «ایمنی و سلامت مسافران نوروزی» خبر داد.

دکتر ناصر چرخ‌ساز در نشست خبری تشریح اقدامات جمعیت هلال‌احمر در طرح ملی «ایمنی و سلامت مسافران نوروزی» که صبح امروز (یکشنبه، ۱۵ فروردین‌ماه) گفت: تعداد ۱۲۷۳ پایگاه ثابت، سیار و موقت برای ارائه خدمات‌دهی به هموطنان و مسافران نوروزی برپا شده بود.

وی با اعلام اینکه روزانه ۵۷۰۰ نفر از نیروهای امداد و نجات مشغول خدمات‌رسانی به هموطنان بودند، گفت: در مجموع ۲۵ هزار نفر نجاتگر در پایگاه‌های امداد و نجات مستقر بودند که در طول مدت اجرای طرح بیش از ۵۱۵۳ مورد عملیات انجام دادند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اعلام اینکه ۴۰ درصد عملیات‌ها را حوادث ترافیکی و ۶۰ درصد حوادث غیرترافیکی شامل شده بود، افزود: در این عملیات‌ها به ۷۶ هزار و ۲۷۶ نفر امدادرسانی شد. همچنین ۲۷۲۱ نفر از هموطنان اسکان اضطراری داده‌ شده‌اند.

چرخ‌ساز با بیان اینکه بیشترین عملیات‌های امداد و نجات به ترتیب در استان‌های مازندران، اصفهان و فارس انجام شده است، گفت: نیروهای امداد و نجات ۶۲ درصد حوادث ترافیکی را پوشش داده‌اند.

وی با اعلام اینکه بیشترین امدادرسانی در برف و کولاک بوده است، گفت: ۶۵ درصد عملیات‌های امدادرسانی مربوط به نجات هموطنان از برف و کولاک و ۲۳ درصد مربوط به سیل و آبگرفتگی بوده است.

رئیس سازمان امداد و نجات از انجام ۲۷۸ ساعت پرواز بالگردهای امدادی برای انتقال ۲۴ بیمار و مصدوم در مدت زمان اجرای طرح ملی «ایمنی و سلامت مسافران نوروزی» خبر داد.

۵ میلیون مسافر از خدمات طرح ملی ایمنی و سلامت برخوردار شدند

همچنین در این نشست، رئیس سازمان جوانان هلال‌احمر اظهار داشت: تا پایان طرح ملی «ایمنی و سلامت مسافران نوروزی» به حدود پنج میلیون مسافر در سراسر کشور خدمات ارائه شد.

دکتر مسعود حبیبی گفت: این طرح بشردوستانه هر ساله با حضور ۲۰ هزار جوان داوطلب در سطح پایگاه‌های ثابت و سیار هلال‌احمر که در مبادی ورودی و خروجی شهرها مستقر هستند، اجرا می‌شود.

وی از ارائه خدمات سلامت در این طرح خبر داد و گفت: چهار میلیون و ۸۱۴ هزار و ۷۳۶ مسافر در مدت اجرای طرح «ایمنی و سلامت مسافران نوروزی» به پایگاه‌های ثابت و سیار مراجعه کرده‌اند که بیشترین خدمات مربوط به سلامت هموطنان بوده است.

رئیس سازمان جوانان هلال‌احمر از کنترل قند و فشارخون ۳۸۹ هزار مسافر نوروزی خبر داد و گفت: بیش از ۲۳۱ هزار نفر به خیمه‌های نماز و همچنین ۳۱۶ هزار و ۴۲ نفر از فضاهای دوستدار کودک استفاده کرده‌اند.

همراهی پزشکان متخصص و جراح با تیم های داوطلب‌یار

بر پایه این گزارش، رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر از حضور پزشکان متخصص و جراح در پایگاه های «داوطلب‌یار» برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی در کنار سایر پزشکان و پیراپزشکان در ایام تعطیلات خبر داد.

فرحناز رافع نیز در این نشست خبری گفت: در طول اجرای این طرح بیش از ۳۰۰ هزار نفر از هموطنان از خدمات سازمان داوطلبان در بخش های مختلف برخوردار شدند.

وی از توزیع ۱۳۰ هزار سبد عیدانه در بین افراد نیازمند جامعه خبر داد و گفت: ۳۲ درصد این افراد زنان سرپرست خانوار بودند. همچنین ۳۷ درصد بیماران نیازمند و ۹ درصد از همسران زندانیان به همراه ۱۵ درصد سالمندان تنها و ۷ درصد معلولین تحت پوشش سبدهای عیدانه قرار گرفتند.

وی با اشاره به اجرای طرح داوطلب‌یار با حضور بیش از ۲ هزار پزشک و پیراپزشک در پایگاه های امداد و نجات هلال احمر گفت: در کنار پزشکان عمومی و پیراپزشکان، ما شاهد حضور پزشکان متخصص و جراح در پایگاه های امداد و نجات بودیم.

رافع از اجرای طرح نیابت با اولویت خانواده شهدای امدادگر خبر داد و گفت: بیش از ۱۴ هزار سالمند تنها تحت پوشش طرح نیابت قرار گرفتند.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت حلال احمر با اشاره به اینکه سفرنامه سلامت و امید در سال جدید نیز ادامه خواهد داشت، اظهارداشت: اولین مقصد کاروان سلامت و امید در اردیبهشت ماه، استان قم خواهد بود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches