×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۳ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
انجام ۴۰۰ عملیات بازپیوند خانواده برای زائران اربعین توسط هلال احمر

اقتصادتهران: جانشین رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر از انجام ۳۹۶ عملیات موفق بازپیوند خانواده برای زائران مهجور و درمانده ایرانی راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی در داخل عراق و اعزام آنان به ایران خبر داد.

وحید شفیعی عصر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اعزامی ایرنا با ارائه آخرین گزارش آماری افراد مراجعه کننده به ستاد اربعین در محل ستاد عملیات کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کربلای معلی در اجرای پروژه بازپیوند خانواده از سوی سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر از روز نوزدهم تا ظهر روز بیست و چهارم مهر ماه جاری این مطلب را عنوان کرد.

وی گفت: در مدت یادشده، ۱۸۴ زن و مرد (۹۸ زن و ۸۶ مرد) مهجور، گم شده و درمانده به ستاد بازپیوند خانواده در کربلای معلی مراجعه کرده‌اند.

جانشین رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر ادامه داد: در مدت یادشده و در اجرای طرح پیشگیری از جدایی و مفقودی افراد خانواده، حفظ پیوند و ارتباط بین خانواده و ایجاد ارتباط میان اعضای خانواده‌های از هم جدا افتاده، ۵۴ عملیات موفق بازپیوند در داخل خاک عراق انجام شد.

شفیعی از اعزام ۳۴۲ نفر از افراد مهجور، گم شده و درمانده به مرزهای مهران و شلمچه برای ورود به خاک جمهوری اسلامی ایران خبر داد و اضافه کرد: در مدت یاد شده، ۲۰۵ نفر از افراد یادشده برای ورود به کشور به مرز مهران و ۱۳۷ نفر دیگر نیز به مرز شلمچه با اتوبوس و ون‌های کرایه شده از سوی سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر اعزام شده‌اند.

وی توضیح داد: در مدت یاد شده و با تلاش مددکاران، روانشناسان، پزشکان و داوطلبان حاضر در ستاد عملیات باز پیوند خانواده هلال احمر در کربلای معلی، به ۶۲ نفر از مهجورین گم شده، فاقد مدارک، بی‌پول، مصدوم و بیمار انواع خدمات پزشکی، درمانی، حمایتی، غذایی، بهداشتی و حمایت‌های روانی و اجتماعی ارائه شده تا آنان که بیشترشان هیچ مدرک هویتی از قبیل گذرنامه، کارت ملی (قدیم یا جدید)، شناسنامه و گواهینامه به همراه نداشتند بتوانند با همکاری سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کربلای معلی و صدور برگ تردد عبور از مرز به ایران بازگردند.

جانشین رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با بیان اینکه در میان این زائران، افراد دارای معلولیت ذهنی، معلولیت‌های حرکتی، سالخوردگان و نظایر آن حضور دارند، گفت: فعالیت اصلی اعضای گروه بازپیوند از زمانی آغاز می‌شود که افراد مهجور به کنسولگری انتقال داده می‌شوند. این افراد سپس توسط اعضای بازپیوندی و دریافت اطلاعات هویتی و پایه، پذیرش می شوند. در این مرحله تمام مشخصات فرد، شماره‌های تماسی که به خاطر دارد و سایر اطلاعات از او گرفته می‌شود. اگر هم فرد به علت کهولت سن یا بیماری‌های روانی، چیزی به خاطر نداشته باشد با استفاده از امکانات کنسولگری و نیروی انتظامی، اطلاعات مربوط به او جمع آوری می‌شود و  در مرحله بعد، با استفاده از اطلاعات به دست آمده، با خانواده فرد تماس گرفته می‌شود و اگر آنها در کربلا  یا شهرهای دیگر عراق باشند با آنها هماهنگ می‌شود تا عزیزشان را تحویل بگیرند و اگر فرد کسی را در خاک عراق نداشته باشد، به مرز ایران منتقل شده و از آن به بعد کارهایش تا رسیدن به خانه وخانواده‌اش توسط نمایندگان بازپیوندی پیگیری می‌شود.

وی از ثبت وضعیت سلامت جسم و روان این افراد در زمان پذیرش آنان و ارائه خدمات درمانی و روانی به آنها در طرح بازپیوند نیز خبر داد و گفت:‌ یکی از وظایف امدادگران در این طرح، در کنار بازگرداندن افراد مهجور و در راه مانده به خانواده‌هایشان، درمان روحی و جسمی در حوزه های معلولیت، مصدومیت و وضعیت اعتیاد آنهاست، برای همین است که بچه‌ها تا زمان تثبیت وضعیت، مراجعان را تحت نظر دارند و اقدامات پزشکی و درمانی را برایشان انجام می‌دهند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches