×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
true
true
انتقال ۱۹۵ میلیون مترمکعب پساب فاضلاب به دشت ورامین

مجری طرح اجرای تصفیه خانه فاضلاب جنوب تهران گفت: بیش از ۱۹۵ میلیون مترمکعب پساب تصفیه شده طی دو سال گذشته از تصفیه خانه فاضلاب جنوب تهران به دشت ورامین تحویل داده شده است.

به گزارش  روابط عمومی شرکت فاضلاب تهران، ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: روزانه حجم بسیار بزرگی از فاضلاب شهر تهران با دبی متوسط ۴۵۰ هزار مترمکعب در روز از طریق تونل فاضلابروی شرق تهران و خط انتقال فاضلاب غربی وارد این تصفیه‌خانه می‌شود که البته حداکثر ظرفیت ورودی این تصفیه خانه به ۶۷۴ هزار مترمکعب در روز قابل ارتقا است.

میرباقر اسماعیلی کشتلی ادامه داد: فاضلاب وارد شده به پروسه تصفیه در دو مرحله تصفیه فیزیکی و بیولوژیک از هر نوع آلودگی موجود پاک سازی شده و پس از ضدعفونی نهایی، روزانه به طور متوسط ۴۲۵ هزار مترمکعب پساب استاندارد برای استفاده در زمین‌های کشاورزی جنوب تهران به کانال ورامین منتقل می‌شود. این پساب مبدا تحول بسیار بزرگی در کشاورزی مناطق جنوب کلانشهر تهران شده است.

وی تصفیه خانه فاضلاب جنوب تهران را بزرگترین تصفیه خانه حال حاضر کشور عنوان کرد و افزود: در طراحی و ساخت این تصفیه خانه آخرین استانداردهای فنی و محیط زیستی دنیا استفاده شده به طوری که مشخصات خروجی و راندمان حذف آلاینده‌های پساب تولیدی در تصفیه خانه ۱۰ برابر بهتر از استانداردهای تدوین شده است.

قائم مقام شرکت فاضلاب تهران ادامه داد: درفصل‌هایی که نیازی به پساب برای کشاورزی نیست، پساب تولیدی با استاندارد لازم برای تزریق به آب‌های زیرزمینی و آبخیزداری تولید می‌شود که این امر باعث تقویت سفره‌های آب زیرزمینی در اطراف تهران خواهد شد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches