×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۳۰ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
انتقاد وزیر بهداشت از سکوت جامعه پزشکی در برابر ادعای جاهلانه

اقتصادتهران: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بیست و نهمین کنگره بین المللی بیماری های کودکلن گفت: چرا جامعه پزشکی برابر ادعای جاهلانه سکوت می کند.

به گزارش ایرنا، دکترسیدحسن هاشمی افزود: برخی افراد از عوامی عده ای سو استفاده می کنند اما جهل باعث عقب ماندگی بشر شده و همیشه دستاویزی بوده برای دیگرانی که به دنبال مطامع شخصی، گروهی یا طایفه ای هستند.

وی اظهار کرد: برخی افراد یاد گرفته اند که به مسائلی که مطرح می کنند سبقه دینی می دهند و یا آن را به رهبر معظم انقلاب نسبت می دهند و هر خلاف و اشتباهی را تحت این عنوان مطرح می کنند مثلا می گویند واکسیناسیون کار صهیونیست ها است یا سازمان بهداشت جهانی دستاویز صهیونیست هاست.

هاشمی ادامه داد: طرح چنین مسائلی در قرن ۲۱ و در کشوری با تمدن چندین هزار ساله موجب حیرت است. تعجب من از بزرگان جامعه پزشکی است که چرا حرفی در این خصوص نمی زنند.

وزیر بهداشت اظهارکرد: مگر فرزندان و نوه های رهبر معظم رهبری و مراجع عظام تقلید واکسن نمی زنند؟ چرا از کنار این مسائل راحت می گذریم؟

وی گفت: فردی هم به مردم می گوید که مسواک نزنید زیرا کارصهیونیست هاست و برای حرف های خودش هم شاهد می آورد و یکی از شاهدهایش هم حیوان است که انسان خجالت می کشد.

هاشمی تصریح کرد: یکی دیگرلباس پیغمبر بر تن دارد و هرچه می خواهد علیه جامعه پزشکی می گوید و هیچ فرد و نهادی مانند نظام پزشکی، انجمن های پزشکی و دانشگاهیان، اعتراضی نمی کنند. باید دقیق تر عمل کرده و با مردم صحبت و روشنگری کنیم و اجازه ندهیم که برخی افراد از کم اطلاعی و ناآگاهی مردم سوء استفاده کنند.

وزیربهداشت افزود: قوه قضاییه در برخورد با سوء استفاده از دین و آسیب به سلامت مردم باید حساسیت بیشتری نشان دهد.

وی تاکید کرد: جامعه پزشکی که با مردم سروکار دارد، تکلیف و وظیفه دارد که با مردم صحبت کند، اما وقتی عرصه را خالی می کنید جاهلان و افرادی که به دنبال سوء استفاده از مردم هستند و هر طور دلشان بخواهد، جولان می دهند و به سلامت مردم آسیب می زنند.

هاشمی افزود: مایه تاسف است که برخی افراد به دنبال سوء استفاده از دین و ائمه اطهار هستند و حوزه های علمیه، روحانیت و دستگاه قضا باید در این موارد که به سلامت مردم مربوط می شود، حساسیت بیشتری نشان دهند.

وزیر بهداشت ادامه داد: سلامت مردم بعد از عنایت خداوند متعال، مرهون تلاش پزشکان و گروه های پزشکی است. اگر در طول ۴ سال گذشته هیچ کاری هم نکرده باشیم اما توانستیم جلوی مرگ ۵۰۰۰ کودک ایرانی را بگیریم و پیشگیری از حتی یک مرگ هم کار بسیار ارزشمندی است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches