×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۳۰ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
امکان نظارت ماهانه اغذیه فروشی‌ها وجود ندارد

اقتصادتهران: قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: به علت محدودیت های موجود امکان نظارت ماهانه بر تمام اغذیه فروشی ها اعم از رستوران ها، فست فودها وجود ندارد البته نظارت های دوره ای به این مراکز از طرف وزارت بهداشت، صنف مربوطه و نهادهای دیگر انجام می‌شود.

 به گزارش ایرنا، ایرج حریرچی روز دوشنبه در نشست خبری هفتگی خود در وزارت بهداشت در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا درباره میزان و نحوه نظارت وزارت بهداشت بر اغذیه فروشی و فست فودها به خصوص با توجه به خطر استفاده از روغن های سوخته و مواد اولیه ناسالم افزود: وضعیت اغذیه فروشی ها به طور کلی نامطلوب نیست ولی نمی توان گفت وضعیت آنها مطلوب است.

وی ادامه داد: نظارت بر این مراکز به شیوه های مختلف انجام می شود، از یک طرف صنف مربوطه بر اساس قوانین کشور بر این اماکن نظارت دارد، وزارت بهداشت و وزارت بازرگانی نیز بر این مراکز نظارت دارند، و وزارت بهداشت در بازرسی هایی که انجام می دهد، تذکرات لازم را به اماکن مسئله دار گوشزد می کند.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: در مورد اغذیه فروشی ها دو دسته مشکل درایم، یک دسته مواد غذایی که از نظر بهداشتی و داشتن میکروب مشکل ندارند و مجوز لازم را از وزارت بهداشت نیز دارند اما مصرف آنها را توصیه نمی کنیم مانند انواع چیپس و پفک و نوشابه و فست و فود و … که از نظر قانونی نمی توانیم جلوی توزیع این مواد غذایی را بگیریم هر چند می دانیم مضر هستند.

وی گفت: یک سری مواد غذایی مفید مانند انواع غذاهای سنتی مثل برنج و خورشت و سالاد نیز هستند که ممکن است در تولید آنها از روغن سوخته یا روغن با ترانس و اسید چرب بالا استفاده شود که در این مورد تا حد امکان با متخلفان برخورد می کنیم و نظارت ها در مواقع خاص مانند نوروز و تابستان بیشتر می کنیم اما واقعیت این است که نمی توانیم همیشه یک ناظر در این مراکز بگذاریم حتی امکان بازرسی های ماهانه نیز وجود ندارد، البته خود این نوع بازدیدها نیز مسائلی دارد، بنابراین بهترین کار آموزش و فرهنگ سازی کارکنان اغذیه فروشی ها و خود مردم است.

حریرچی افزود: هیچ جای دنیا نیز بازدیدهای نزدیک به هم ندارند و اساسا این کار، روش صحیحی برای نظارت نیست زیرا هم بسیار پر هزینه است و هم بهره وری بالایی ندارد. امکانات و بودجه های کشور نیز چنین اجازه ای نمی دهد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches