×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۶ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
۲۲ هزار میلیارد ریال از هدفمندی به توانیر بر می گردد

اقتصادتهران: رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: قانون هدفمندی یارانه ها در سال ۱۳۹۵ با نگاهی واقع بینانه اصلاح شد و قرار است همچون پارسال ۲۲ هزار میلیارد ریال به توانیر برگردانده شود.

به گزارش ایرنا، محمد باقر نوبخت امروز سه شنبه در آیین اختتامیه هفدهمین نمایشگاه بین المللی برق ایران افزود: در بودجه سالیانه، حدود ۱۰هزار میلیارد ریال برای صنعت برق در نظر گرفته می شود که لازم است اما کافی نیست و باید از منابع دیگری استفاده کنیم.

نوبخت گفت: خوشبختانه شورای اقتصاد با آگاهی از ضرورت سرمایه گذاری، برای ایجاد بیش از هشت هزار مگاوات، به میزان ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون یورو مجوز سرمایه گذاری داد که انتظار داریم این رقم به اضافه ارقام بودجه های سنواتی، بتواند به این صنعت کمک کند.

سخنگوی دولت در مورد مطالبات معوق وزارت نیرو به بخش خصوصی گفت: برای اینکه هم بتوانیم ظرفیت جدیدی برای سرمایه گذاری ایجاد کنیم و هم افزایش بازده و بهره وری داشته باشیم و شبکه های توزیع بازسازی شود، باید نسبت به فراهم کردن زمینه مشارکت بیشتر بخش خصوصی فعال باشیم.

وی اضافه کرد: شاید تبصره ۵ در بودجه سنواتی، فرصتی را برای تهاتر و دیگر شیوه های موجود فراهم کند که نسبت به کاهش مطالبات معوق اقدام و بیش از پیش زمینه را برای سرمایه گذاری فراهم کنیم.

معاون رییس جمهوری گفت: رییس جموری هیات وزیران را به همکاری حداکثری با اردکانیان برای فعال تر کردن وزارت نیرو موظف کرده است و امیدواریم در کوتاه زمان نسبت به کاهش بدهی های انباشته وزارت نیرو اقدام کنیم.

نوبخت همانگونه که در نشست خبری صبح امروز خود گفته بود، تکرار کرد: طبق اساسنامه مجلس شورای اسلامی، لایحه بودجه ۱۳۹۷ در زمان مقرر- تا پانزدهم آذرماه– به مجلس تقدیم می شود.

به گفته وی، امروز پیش نویس لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ مشتمل بر ۲۲ تبصره به هیات وزیران ارسال شد.

به گزارش ایرنا، هفدهمین نمایشگاه بین المللی برق که از روز شنبه با حضور ۴۵۸ شرکت داخلی و ۳۱۰ شرکت خارجی آغاز به کار کرده بود، دقایقی پیش با حضور معاون رییس جمهوری و همچنین وزیر نیرو به کار خود پایان داد.

در این نمایشگاه شرکت هایی از ۳۰ کشور مانند آلمان، چین، ترکیه، ایتالیا، اسپانیا، فنلاند، لهستان، انگلیس، سوئد، امارات و روسیه حضور داشتند.

در هفدهمین نمایشگاه بین المللی برق، شرکت هایی از بخش های مختلف صنعت برق در زمینه های سیم، کابل، تجهیزات برقی، اتوماسیون و سیستم های ابزار دقیق به نمایش آخرین دستاوردهای خود پرداختند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches