×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
true
true

معاون شهردار تهران بر الزام معاینه فنی برای طرح ترافیک روزانه تاکید کرد و افزود: برای این امر تنها به انتظار مجوز شورای شهر مانده ایم.

سیدجعفر تشکری هاشمی با بیان اینکه معاینه فنی می تواند ضامن ایمنی سرنشینان خودرو باشد، گفت: در چند وقت اخیر شاهد حوادث خونباری در سوانح رانندگی بودیم که بیشتر این تصادفات ناشی از نقص فنی خودروهاست و این امر نیز متاثر از قانون معافیت طولانی مدت از معاینه فنی است که نیاز به بازنگری دارد. در حالی که معاینه فنی نقش کلیدی در کاهش حوادث رانندگی دارد، لازم است نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در قانون معافیت خودروها از معاینه فنی تجدید نظر جدی نمایند.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توجه اعضای شورای شهر در خصوص الزام خودروها به دریافت برگه معاینه فنی اذعان داشت: چندی قبل لایحه ای در خصوص نحوه توسعه و گسترش عملکرد مراکز معاینه فنی و بهبود وضعیت هوای تهران به شورای شهر ارائه دادیم که متاسفانه با پایان یافتن عمر شورای سوم نسبت به این امر اقدام نشد. البته خوشحالیم که اعضای شورای چهارم نسبت به این موضوع حساس هستند.

معاون شهردار تهران ادامه داد: راه اندازی بانک اطلاعاتی جامع مراکز معاینه فنی و در اختیار گذاشتن این اطلاعات به پلیس یکی از نیازهایی است که تحقق اهداف معاینه فنی به آن بستگی دارد. گرچه در شهرهای اقماری این امکان فراهم نشده است اما باید گفت در شهر تهران چنین امکانی فراهم شده است .

وی افزود: اگر بخواهیم معاینه فنی را برای طرح روزانه الزامی کنیم باید بتوانیم اطلاعات خودرو را کنترل کنیم و مجوز طرح روزانه بدهیم .

تشکری هاشمی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در ۶ ماه دوم سال افزایش ترافیک و آلودگی هوا را به سبب افزایش تردد و عواملی مانند ناپایداری هوا و پدیده اینورژن خواهیم داشت، لزوم چنین اقداماتی ضروری می نماید که البته برای اجرایی شدن الزام معاینه فنی برای طرح ترافیک روزانه به انتظار مجوز شورای اسلامی شهر تهران هستیم. البته لازم به ذکر است در حال حاضر دارا بودن برگه معاینه فنی یکی از الزامات ما برای اخذ طرح ترافیک سالانه است.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches