×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
اقدام های شرکت ملی نفتکش یک سال پس از سانحه سانچی

اقتصادتهران: یک سال از سانحه آتش سوزی سانچی گذشت و شرکت ملی نفتکش ایران عصر روز یکشنبه اقدام ها و شیوه رسیدگی به خانواده جانباختگان حادثه را تشریح کرد.

به گزارش ایرنا، شانزدهم دی ماه ۱۳۹۶ نفتکش تحت مدیریت شرکت ملی نفتکش ایران به نام «سانچی» که با محموله میعانات گازی به سفارش شرکت «هانوا توتال» کره جنوبی عازم این کشور بود در ۱۵۸ مایلی سواحل شرقی چین با یک فله‌بر چینی برخورد کرد.

در پی این حادثه ۳۲ سرنشین این نفتکش جان باختند که پیکر سه نفر به کشور بازگشت اما ۲۹ نفر دیگر به دریا سپرده شدند.

روابط عمومی شرکت ملی نفتکش ایران عصر یکشنبه در گزارشی که نسخه ای از آن در اختیار ایرنا قرار گرفته است، اعلام کرد در زمینه ایفاد حقوق قانونی جانباختگان سانحه آتش سوزی سانچی و خانواده هایشان اقدام های مختلفی را انجام داده که بخش هایی از آن عبارت است از:

-مبالغ مربوط به غرامت بیمه بین المللی به صورت ارز یورو به خانواده هایی که امور حقوقی و انحصار وراثت خود را انجام داده بودند پرداخت شد.

تاکنون ۱۵ خانواده مراحل انحصار وراثت را انجام دادند که ۱۱ خانواده مبالغ مربوط به غرامت بیمه بین المللی را به طور کامل دریافت کردند. چهار خانواده دیگر در کمتر از یک هفته آینده این مبالغ را دریافت می کنند.

سایر خانواده ها نیز به محض طی مراحل انحصار وراثت قانونی خود، این غرامت بیمه را دریافت خواهند کرد و در این زمینه هیچ محدودیتی وجود ندارد.

براساس یکی از مصوبات هیات مدیره شرکت ملی نفتکش ایران استخدام یک نفر از بستگان درجه یک هر فرد مصوب شد.

در این ارتباط و تاکنون برخی بستگان درجه یک این خانواده ها در این شرکت جذب و مشغول به کار شده اند و این استخدام برای بقیه خانواده ها در صورت معرفی فرد مورد نظر، به جریان می افتد.

– هیات مدیره شرکت ملی نفتکش ایران تاکنون مصوبات مختلف و متعددی را در زمینه سانچی تصویب کرده است که در این ارتباط می توان به مصوبه ای اشاره کرد که برطبق آن، کارکنان سانچی از ابتدای سال ۱۳۹۶ یک درجه ارتقای شغلی یافتند.

همه حقوق و مزایای آنها با احتساب این ارتقای شغلی از ابتدای سال ۱۳۹۶ و همچنین سنوات آنها محاسبه و مبالغ حقوق معوق به خانواده ها پرداخت شد.

علاوه بر پیگیری های شرکت ملی نفتکش برای برقراری فوری مستمری افراد از سوی سازمان تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی صنعت نفت، پرداخت مابه التفاوت مستمری با حقوق زمان استراحت آنان طبق مصوبه هیات مدیره شرکت در دستور کار و اجرا قرار گرفت.

براین اساس خانواده این افراد مابه‎التفاوت مستمری حقوق درحال خدمت جانباخته خود را از شرکت ملی نفتکش ایران دریافت می‎کنند.

هزینه برگزاری مراسم های ترحیم جانباختگان سانچی و پرداخت مبلغی در قالب کمک بلاعوض برای تامین هزینه زندگی خانواده تحت تکفل هر یک از افراد تا تعیین تکلیف انحصار وراثت و برقراری مستمری و حقوق آنها از طرف شرکت پرداخت شد.

شرکت ملی نفتکش ایران یادآوری کرد: در زمینه پاسخ به مطالبات برای اعزام غواص به موقعیت کشتی سانچی شرکت ملی نفتکش ایران با تیم مجرب کارشناسان و مشاوران داخلی و بین المللی مبادرت به انعقاد قرارداد کرد و کارشناسان سابق شرکت اسمیت به عنوان بهترین شرکت سلویج دنیا را به استخدام خود در آورد.

تیم های غواصی و عملیات زیر آبی بیش از ۵۰ روز در محل سانحه به انجام عملیات غواصی و ارسال روبات زیر آبی به منظور تصویربرداری از لاشه کشتی و بررسی ابعاد مختلف مربوط به انجام عملیات تفحص پیکرها، برش، ورود به کشتی و.. پرداختند.

در نامه مکتوبی که از سوی ‘هانس وان رویج’ و ‘جیکوب هاگن دراپ’ اعضای سابق تیم عملیات شرکت اسمیت به شرکت ملی نفتکش ارسال شده، پس از بررسی همه جانبه و انجام مطالعات تخصصی اعلام شده است امکان انجام عملیات تفحص یا بالا کشیدن لاشه کشتی سانچی وجود ندارد.

در نامه این کارشناسان آمده است: میزان ریسک عملیات غواصی (جهت تفحص و بالا کشیدن لاشه کشتی) بسیار بالاست و به صورت عمده این ریسک ها مربوط به نیروی انسانی می شود که حضورشان برای انجام این عملیات الزامی است. انجام غواصی تفحص در چنین عمقی با مشکلات پیچیده و موانع غیر قابل کنترل زیست محیطی روبروست که هزاران ساعت غواصی زیر آب را نیاز دارد. از روی تجربه و دانش کسب شده از دهها عملیات استخراج شناورهای غرق شده، به نظر ما امکان خارج کردن نفتکش سانچی وجود ندارد. عمق و وضعیتی که نفتکش غرق شده سانچی در آن قرار دارد و جایگاه ویژه آن، مدل کشتی و شرایط آن در اثر نوع حادثه عواملی است که مانع بیرون کشیدن این کشتی از عمق آب می شود.»

همچنین تیم کارشناسان مجرب داخلی نیز اعلام کردند طبق بررسی تصاویر دریافتی با لحاظ شرایط و جوانب حادثه و مدت هشت روزی که سانچی در آتش با درجه حرارت بیش از ۹۰۰ درجه سانتیگراد سوخت و ذوب آن بر اثر حرارت و فشار ناشی از غرق شدن، نمی توان به یافتن نشانه ای از پیکرها امیدوار بود.

تاکنون جلسات کارشناسی مختلفی با حضور مدیران این شرکت، مقامات سازمان بنادر دریانوردی، مشاوران تیم های غواصی و تیم کارشناسی دانشگاهی برگزار و ضمن پخش فایل صوتی جعبه سیاه سانچی برای خانواده ها، به همه سئوال های آنان پاسخ داده شد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches