×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
اقتصاد مقاومتی یک رویکرد فراتوافق با ۱+۵ است

اقتصادتهران: مدیر عامل بانک مهر اقتصاد گفت: اقتصاد مقاومتی رویکردی است که منوط به تحریم‌ها نیست و اتفاقا بعد از توافق و برداشتن تحریم‌ها، ‌فرصت‌های بیشتری برای اجرای بهتر آن ایجاد می شود مشروط به این‌که برای آن برنامه ریزی شود.

دکتر غلامحسن تقی نتاج افزود: اقتصاد مقاومتی ‌همان طور که در مقدمه سیاست‌های کلی آمده به نوعی برگرفته از الگوی الهام بخش نظام اقتصاد اسلامی است و به عنوان یک رویکرد باید بر همه اقدامات فردی، سازمانی و حاکمیتی کشور حاکم باشد.

وی ادامه داد: تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باید در سه سطح ملی، سازمانی وفردی پیگیری شود و در بانک مهر اقتصاد در دو بخش سازمانی و فردی در دستور کار قرار گرفته است.

وی نخستین وظیفه بانک ها را در تحقق اقتصاد مقاومتی،‌ کمک به تولید ملی دانست و گفت: ‌تسهیلاتی که بانک‌ها به بخش تولید تخصیص می‌دهند باید منجر به تولید کالای داخلی شود و حتی اگر امکانش وجود دارد با یک یا دو درصد کمتر به این بخش‌ها تسهیلات اعطا شود و ما سعی کردیم سال گذشته این کار را بکنیم.

دکتر نتاج ادامه داد: یکی دیگر از پروژه‌هایی که ما با هماهنگی سازمان بسیج سازندگی دنبال کردیم تخصیص اعتبار و تسهیلات با درصدهای مناسب برای طرح‌های موسوم به طرح‌های اقتصاد مقاومتی بود که عمده این طرح‌ها در بخش‌های کشاورزی و به ویژه در روستاها بود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches