×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۲ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
اقتصاد مقاومتی با ایجاد مزیت رقابتی در حوزه ریلی محقق می‌شود

اقتصادتهران: مدیرعامل راه آهن با اشاره به مزایای سرمایه گذاری در حوزه ریلی گفت: در بند ۲۵ سیاست های اقتصاد مقاومتی، ایجاد مزیت رقابتی دیده شده و دولت یازدهم نیز توسعه این مهم را در اولویت برنامه های خود قرار داده است.

به گزارش ایرنا «سعید محمدزاده» حمل بار و مسافر از طریق خطوط ریلی نسبت به حمل و نقل جاده ای دارای مزیت هایی دانست و افزود: در حمل و نقل ریلی مصرف سوخت حمل بار به یک هفتم کاهش می یابد.

بنابر اعلام روز جمعه شرکت راه آهن ایران؛ با اشاره به ماده ۵۲ برنامه ششم توسعه که برای ریل و توسعه آن امتیازاتی درنظر گرفته است، گفت: سرمایه گذاری در حوزه ریلی مانند سرمایه گذاری در مناطق کمتر توسعه یافته است که حمل و نقل کالا با نرخ صفر محاسبه می شود.

محمدزاده با تاکید بر لزوم توسعه قطارهای حومه ای در بخش مسافری گفت: در ماده ۵۷ برنامه ششم توسعه بر سهم بار ۳۰ درصد و ۲۰ درصد مسافر حمل و نقل ریلی تاکید شده که این سهم در سال ۹۲، معادل ۱۰٫۸ درصد بوده است.

وی یادآور شد؛ با توجه به نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی، برنامه ششم توسعه یک برنامه جهت دار در حوزه حمل و نقل ریلی است که بر این اساس و نقش خطوط ریلی در توسعه اقتصادی کشور، این حمل و نقل باید به صورت اساسی توسعه یابد.

مدیرعامل راه آهن ادامه داد: اگر اصول و سیاست های برنامه ششم توسعه به طور جدی رعایت شود، بارها به جای حمل توسط جاده به سمت ریل هدایت می شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در ۵ سال آینده باید همه مراکز بار به شبکه ریل وصل و سیاست هایی که منجر به توسعه بخش حمل و نقل ریلی می شود، دنبال شود تا ظرفیت موجود و سهم بار و مسافر افزایش یابد.

وی با بیان اینکه درسال ۲۰۱۶ بین هند و اروپا بیش از ۵۳ میلیارد دلار کالا جابجا شده است، گفت: طبق آمار غیر رسمی سازمان wto، از کریدوری که از جنوب آسیا به سمت اروپا حرکت می کند، حدود ۵۰۰ میلیارد دلار کالا جابجا شده که سهم حمل و نقل ریلی از این جابجایی حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches