×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۴ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
اقبال جهانی به ایران افزایش یافته است

اقتصادتهران: رئیس سازمان سرمایه گذاری و کمک های فنی ایران تاکید کرد جذب سه میلیارد و ۳۷۲ میلیون دلار سرمایه خارجی در سال ۲۰۱۶، اقبال جهانی را به ایران پس از برجام نشان می دهد؛ به شکلی که امروز شاهد تنوع بیشتری در سبد کشورهای سرمایه گذاریم.

به گزارش ایرنا، جدیدترین گزارش کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل (آنکتاد) درباره اوضاع سرمایه گذاری جهانی نشان می دهد ایران با جذب سه میلیارد و ۳۷۱ میلیون دلار سرمایه در سال ۲۰۱۶ میلادی، رشد ۶۴ درصدی را در این بخش ثبت کرد.

با ثبت این رقم، ایران توانست وضعیت خود را به زمان پیش از تحریم ها (سال های ۱۳۹۰ و ۱۳۹۱) نزدیک کند و حتی به سبب تصویب سه موافقتنامه همکاری های سرمایه گذاری با سایر کشورها از تمجید این نهاد بین المللی برخوردار شود.

«محمد خزاعی» که ریاست سازمان سرمایه گذاری و کمک های فنی ایران را بر عهده دارد، در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا به تشریح ابعاد گزارش جدید آنکتاد درباره اوضاع اقتصاد و سرمایه گذاری در ایران پرداخت.

وی گفت: یکی از تحولات سال ۱۳۹۵، افزایش بی سابقه حجم درخواست های سرمایه گذاری در ایران بویژه پس از توافق برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) بود؛ به گونه ای که سازمان سرمایه گذاری و دیگر نهادهای مرتبط در نهایت توانستند بین این درخواست ها، تعداد زیادی از مذاکرات را نهایی کنند.

خزاعی افزود: پارسال بیش از ۱۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار مصوبه سرمایه گذاری در این سازمان داشتیم و ضمانتنامه آن صادر شد که در تاریخ سازمان سرمایه گذاری و کمک های فنی ایران بی سابقه است.

وی تاکید کرد این امر نشان می دهد فضای کشور به گونه ای بود که سرمایه گذاران خارجی و ایرانیان مقیم خارج احساس اعتماد کردند تا منابع مالی خود را برای سرمایه گذاری به ایران بیاورند.

خزاعی گفت: بر این اساس وجود بیش از ۱۰٫۴ میلیارد دلار مصوبه و صدور ضمانتنامه سرمایه گذاری حاکی از اعتماد فضای اقتصاد بین المللی به بازار ایران است که اگر خود این رقم را با شاخص های سال های قبل صرف نظر از صحت و سقم آمار آن مقایسه کنیم، یک تحول چشمگیر رخ داده است.

معاون وزیر اقتصاد تاکید کرد که ۱۰٫۴ میلیارد دلار مصوبه سرمایه گذاری در سال ۹۵ در مقایسه با سال قبل از آن رشد ۵۵ درصدی را ثبت کرد زیرا سرمایه گذاری خارجی مصوب در سال ۹۴ به میزان ۶٫۷ میلیارد دلار بوده است.

وی با یادآوری زمان بر بودن پروسه انجام یک سرمایه گذاری از صدور مجوز و ضمانتنامه تا اجرای آن، اظهار داشت: البته روند اداری بررسی درخواست ها در سازمان سرمایه گذاری زیر یک ماه و حتی دو هفته به طور می انجامد و طبق قانون ۴۵ روز فرصت بررسی داریم اما انجام آن به عوامل دیگری چون آمادگی پروژه، موافقت وزارتخانه ذیربط یا طرف بخش خصوصی و نظایر آن هم بستگی دارد.

وی در عین حال صدور ۱۰٫۴ میلیارد دلار ضمانتنامه و مصوبه را حاکی از مصمم بودن سرمایه گذار برای سرمایه گذاری ذکر کرد و گفت: البته پس از اجرای برجام در دی ماه سال ۱۳۹۴ تا پایان اسفند ماه پارسال حدود ۱۴ میلیارد دلار مصوبه سرمایه گذاری داشته ایم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches