×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
افزایش ۵۰۰ تومانی قیمت مرغ

رییس انجمن صنفی پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی کشور از افزایش ۵۰۰ تومانی قیمت گوشت مرغ تنظیم بازاری در جلسه هفته گذشته ستاد تنظیم بازار خبر داد و گفت: در حال حاضر قیمت مصوب این محصول کیلویی ۷۱۰۰ تومان است.

محمد یوسفی اظهار کرد: هفته گذشته در جلسه ستاد تنظیم بازار مصوب شد شرکت پشتیبانی امور دام نرخ خرید هر کیلوگرم گوشت مرغ تولید شده در خط یک (به صورت کامل تخلیه نشده) را از ۶۵۰۰ به ۷۰۰۰ تومان افزایش دهد که البته در این جلسه درباره تعیین تکلیف نرخ خرید گوشت مرغ تولید شده در خط دو که به صورت کامل تخلیه و پاک شده است مصوبه‌ای ابلاغ نشده و همچنان قیمت آن کیلویی ۶۶۵۰ تومان است اما مقرر شده بود در مصوبات آتی نرخ آن را به ۷۱۰۰ تومان افزایش دهند.

وی افزود: مرغداران به هیچ وجه تمایل ندارند قیمت محصولاتشان به گونه‌ای افزایش یابد که مردم توان خرید آن را نداشته باشند اما اگر قیمت تمام شده آن‌ها کاهش پیدا کند آن زمان می توان ادعا کرد که قیمت این محصول پروتئینی نیز نباید افزایش یابد.

رییس انجمن صنفی پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی کشور ادامه داد: گرچه قیمت خرید گوشت مرغ تنظیم بازاری توسط شرکت پشتیبانی امور دام با مصوبه ستاد تنظیم بازار افزایش یافت اما قیمت این محصول در بازار هیچ تغییری نکرده چرا که قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ در بازار حدود ۶۰۰۰ تومان است و هنوز خرید گوشت مرغ از سوی شرکت پشتیبانی امور دام آغاز نشده است.

به گفته یوسفی سهم مرغداران از قیمت ۷۰۰۰ تومانی هر کیلوگرم گوشت مرغ پاک شده تنظیم بازاری ۴۸۰۰ تا ۵۰۰۰ تومان است در حالی که این قیمت تنها باعث جلوگیری از زیان مرغداران می‌شود و سودی نصیب آن ها نمی‌شود.

وی اظهار کرد: در گذشته مرغداران اعلام خطر کرده بودند که اگر این وضعیت ادامه یابد تولید و بازار گوشت مرغ با مشکل مواجه می‌شود اما از آنجا که طی مدت گذشته هیچ فکری به حال مرغداران نشد هم اکنون شاهدیم تولید جوجه یک روزه کاهش یافته و مرغداران مرغ مادر، مرغ خود را به تدریج سمت کشتارگاه می‌فرستند که این باعث می‌شود در ادامه تولید گوشت مرغ کاهش یافته و قیمت آن در بازار افزایش یابد.

 

 

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches