×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
افزایش ۳.۳ درصدی سی.ان.جی در سبد سوخت خودروها

اقتصادتهران: مصرف سی.ان.جی در کشور در حالی در سال ۹۹ رشد پنج درصدی را تجربه کرد که مصرف بنزین در سال قبل از آن ۲۰ درصد کاهش داشت و این به معنای افزایش سهم سی.ان.جی در سبد سوخت کشور از ۱۹.۲ درصد در سال ۹۸ به ۲۲.۵ درصد در سال گذشته و نشان‌دهنده رشد ۳.۳ درصدی سهم سی.ان.جی در سبد سوخت خودروها است.

به گزارش ایرنا، متنوع‌سازی ترکیب سبد سوخت در هر کشوری جزو اولویت‌ها به شمار می‌رود زیرا می‌توان در مواقع حساس از سوخت‌های مختلف برای پایداری جریان سوخت استفاده کرد.

از همین رو ایران نیز با توجه به دارا بودن منابع عظیم گاز طبیعی و همچنین گستردگی شبکه گاز در سراسر کشور، در تلاش است تا سهم آن را در سبد سوخت خودروها افزایش دهد.

با توجه به این هدف و همچنین کاهش مصرف سوخت مایع در کشور، توسعه سی.ان.جی در دستور کار قرار گرفته و همان‌گونه که وزیر نفت نیز تاکید کرده است گاز به سوخت ملی ایران در تمام عرصه‌ها تبدیل خواهد شد.

در همین راستا از سال ۹۸ با مصوبه شورای اقتصاد، دوگانه‌سوز کردن رایگان یک میلیون و ۴۶۰ هزار خودروی عمومی در دستور کار قرار گرفت و مسافربران اینترنتی نیز با استفاده از تسهیلات دولتی می توانند برای گاز سوزکردن خودرو خود اقدام کنند.

بااین اقدامات وزارت نفت در تلاش است تا مصرف سی.ان.جی را به روزانه ۴۰ میلیون متر مکعب در روز برساند این در شرایطی است که مصرف این سوخت در ۱۱ ماه سال ۹۹  روزانه ۲۲.۵ میلیون متر مکعب بوده است.

آمارها نشان می‌دهد که وزارت نفت البته در این راه موفق بوده زیرا سهم سی.ان.جی در مجموع سبد سوخت کشور از ۱۹.۲ درصد در سال ۹۸ به ۲۲.۵ درصد در سال ۹۹ بالغ شده است.

ایرانیان در سال ۹۸ به طور متوسط روزانه ۲۰.۷ میلیون متر مکعب سی.ان.جی مصرف کردند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches