×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
افزایش ۲۵ درصدی حقوق مستمری بگیران

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه افزایش ۲۵ درصدی حقوق مستمری بگیران در دولت مصوب میشود، گفت: بخشی از منابع هدفمندی را به امنیت غذایی اقشار آسیبپذیر اختصاص میدهیم که اولین مرحله آن در اردیبهشت ماه اجرا میشود.

به گزارش فارس علی ربیعی در برنامه تلویزیونی نگاه یک با بیان اینکه برنامه ریزی برای پایداری تعاونیها سیاستهای تنظیمی حوزه کار و کارآفرینی و سیاستهای رفاهی کشور بخشی از وظایف این وزارتخانه را تشکیل میدهد، گفت: در هفته آتی جلسهای با رئیس سازمان محیط زیست برای ایجاد مشاغل سخت و همچنین جلسهای با وزیر کشاورزی برای توسعه مشاغل حوزه کشاورزی داریم تا منابعی را به سمت این مشاغل سوق دهیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: مطالعات نشان داد که قبل از تولید باید به مهارت آموزی و آموزش نیروی انسانی بپردازیم و بعد از آن به بازاریابی و فروش.

وی با بیان اینکه در سالهای اخیر سالیانه ۷۵ هزار شغل در کشور ایجاد شده گفت: بسته سیاستی اشتغال دولت یازدهم با حضور رئیس جمهور در جلسه ابتدای امسال شورای عالی اشتغال مصوب شد و همچنین ۸ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان به استانها اختصاص داده شده است.

وی در مورد تصویب افزایش حقوق سال ۹۳ کارگران گفت: با برنامه ریزیای که داشتیم امسال در تعیین دستمزدبه نحو احسن انجام شد و همه کارگران و کارفرمایان به اتفاق به این رقم رای دادهاند.

ربیعی با بیان اینکه دولت تمام تلاش خود را برای کاهش تورم به کار میبرد اضافه کرد: باید به نقطه ای برسیم که کارفرما نیز توان پرداخت حقوق داشته باشد.

به گفته وی امسال با افزایش حق مسکن و خوار و بار در حقوق کارگران مجموعا افزایش به ۲۹ درصد رسید و در سطوح شغلی هم افزایش خوبی داده شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد بیمه تامین اجتماعی گفت: ارزش دفترچه های بیمه حتما در آینده بالا خواهد رفت و برای افزایش پوشش بیمه ایرانیان ثبت نام از افراد فاقد دفترچه بیمه در کشور آغاز شده و تا امروز یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر تقاضای این دفترچه را داشتند که بیشتر حاشیه نشینان شهری بودند.

وی اضافه کرد: سعی میکنیم در برنامه آتی یک بیمه پایه مناسب برای همه ایرانیان داشته باشیم و در کنار آن بیمه تکمیلی را هم اجرا میکنیم.

وی در مورد سرنوشت طرح بیمه بیکاری و حمایت از متقاضیان کار گفت: هماکنون سازمان تامین اجتماعی تعداد زیادی را تحت پوشش بیمه بیکاری دارد و مقرر شده است که این طرح یک بار دیگر در دولت و مجلس بررسی شود. در حال حاضر در وزارتخانه مشغول بررسی آن هستند و پس از نهایی شدن با مجلس مذاکره خواهد شد.

ربیعی در مورد اختصاص ۲ هزار میلیارد تومان به بیمه بیکاری در سال جاری گفت: انتظاری که داشتیم این بود که بتوانیم این رقم را از منابع هدفمندی یارانه ها تامین کنیم اما با شیب کمی که دولت در نظر گرفت در حال حاضر این رقم حاصل نشد.

وی درباره برنامه امنیت غذایی گفت: بخشی از منابع هدفمندی یارانه ها را به امنیت غذایی اقشار آسیب پذیر اختصاص میدهیم که اولین مرحله آن در اردیبهشت ماه اجرا میشود تا سفره هایی که پروتئین نداشتند حداقل ۶ بار در سال آن را تجربه کنند.

وی یکی از کارهای قابل توجه در مورد تولید را اختصاص کمکهای نقدی به واحدهای تولیدی عنوان کرد و افزود: ۲۰۰ هزار شغل به این دلیل در معرض خطر نابودی بود که برای ایجاد امنیت شغلی برای کارگران منابع را به این واحدهای تولیدی اختصاص دادیم و تا حدود زیادی موفق شدیم.

ربیعی ادامه داد: در مورد قراردادهای سفید امضا هم در صورت شکایت مورد رسیدگی مقام قضایی قرار خواهد گرفت چون چیزی به عنوان قرارداد سفید امضا نباید داشته باشیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: امسال افزایش ۲۵ درصدی حقوق مستمری بگیران را داریم که صبح یکشنبه در دولت مطرح میکنم تا به تصویب برسد.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches