true
مدیرکل دفتر کیفیت و امور مشتریان شرکت ملی پست گفت: امسال بر اساس مجوزهای دریافتی و با نظر سازمانهای نظارتی، نرخهای جدید مشخص شدند و با افزایش نرخ، ترافیک مرسولات پستی بین ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش یافته است.
به گزارش اقتصادتهران، کاوه دولتی در گفتوگو با ایرنا اظهار داشت: شرکت ملی پست، یک شرکت خدمت محوری است که خدماتش در پهنه کشور، توسعه دارد و باتوجهبه وسعت کشور و تعداد مرسولاتی که ماهانه در شبکه پست کشور توزیع میشود، ممکن است درصدی از خطا اتفاق بیفتد. تلاش این است که کیفیت و خدمات خود را در حدی نگه داریم که رضایت کلی مشتریان را جلب کند، البته گاهی اوقات نیز به دلایل متعدد نمیتوان سطح کیفیتی که مدنظرمان است را حفظ کنیم.
وی درباره نرخ قبول و توزیع مرسولات شرکت ملی پست، افزود: شرکت ملی پست یک شرکت دولتی است، نرخنامهها نیز بر اساس تصمیم سازمانهای نظارتی مانند سازمان حمایت و سازمان تنظیم مقررات تعیین میشود؛ بنابراین شرکت ملی پست نمیتواند بر اساس قیمت تمام شده یا هزینههایی که متقبل میشود، نرخ قبول و توزیع مرسولات را دریافت کند. درحالیکه اگر شرکت ملی پست خصوصی بود، این امکان وجود داشت، هزینه خدماتش را برحسب تورم به شکل شناور در نظر بگیرد.
دولتی افزود: خودروهای فعال در خطوط پستی، سوخت دولتی ندارند و از سوخت آزاد استفاده میکنند. هزینههای شرکت ملی پست مشابه بخش خصوصی است؛ اما نرخهایش نظارتی است، بنابراین امکان افزایش آنها وجود ندارد. نمیتوان گفت دلیل اصلی کاهش کیفیت خدمات شرکت پست به این عوامل بستگی دارند، اما بیتأثیر هم نیستند و تا زمانی که هزینه صرف شده با دریافتی خدمات همخوانی ندارد، همواره کاستیهایی به چشم میخورد.
وی تصریح کرد: در شرکت ملی پست، سرویسهای پستی به چهار بخش پیشتاز، سفارشی، ویژه و عادی تقسیم میشود که هر کدام از این سرویسها بر اساس زمانبندی تحویل، مرسوله به گیرنده قیمت مشخصی دارند، البته این قیمت خیلی پایین و بالا و تغییر زیادی ندارد.
مدیرکل دفتر کیفیت و امور مشتریان شرکت ملی پست خاطرنشان کرد: در چند سال گذشته، شرکت ملی پست افزایش نرخ متناسب با هزینههایش را نداشت و امسال بر اساس مجوزهای دریافتی و با نظر سازمانهای نظارتی، نرخهای جدید مشخص شدند. نکته جالب این است که با افزایش نرخ، ترافیک مرسولات پستی بین ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش یافته است. این مساله نشاندهنده این است که نرخ رقبا بیشتر از شرکت ملی پست است و با وجود افزایش نرخها، مشتریها همچنان برای ارسال مرسولاتشان شرکت پست را انتخاب میکنند.
true
true
https://tehraneconomy.ir/?p=288503
false
true