×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
افزایش قیمت‌ها فشار زیادی بر زندگی مردم وارد نخواهد کرد

سیدناصر موسوی‌لارگانی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اجرای قانون هدفمندی یارانه‌‌ها نیاز کشور است می‌گوید: فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌‌ها باید اجرایی شود و گریزی از آن نیست.

نماینده مردم فلاورجان در خانه ملت اجرایی نشدن این قانون را به ضرر کشور می‌داند و معتقد است اگر فاز دوم هدفمندی یارانه‌‌ها اجرا نشود کشور با مشکلات زیادی روبرو خواهد شد.

موسوی‌لارگانی یادآور می‌شود: نظر مجلس شورای اسلامی این بود که اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌‌ها به تیر ماه موکول شود؛‌ اما پیشنهاد دولت برای اجرای این قانون که در قالب تبصره در لایحه بودجه آمده بود، اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌‌ها را از فروردین سال ۹۳ مطرح کرده بود. در نهایت هم شورای نگهبان نظر مجلس را رد کرد؛‌ بنابراین زمان اجرای فاز دوم از اول سال جدید خواهد بود.

وی می‌افزاید: در هر صورت دولت باید فاز دوم را در سال جدید اجرا می‌کرد و گریزی از آن نبود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اجرا شدن قانون هدفمندی یارانه‌ها را نه به نفع بخشی از کشور، به نفع کل کشور می‌داند؛ اما در همین حال می‌گوید: با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌‌ها قیمت‌‌ها افزایش خواهد یافت و گریزی هم از افزایش این قیمت‌ها نیست؛ این افزایش قیمت‌ها هم نه فقط برای یک روستا، شهر یا شهرستان؛ برای کل کشور خواهد بود چون با اجرای درست این قانون اقتصاد کشور پویا خواهد شد؛ به عبارت دیگر تنها مردم یک شهر شاهد افزایش قیمت‌‌ها نخواهند بود و این افزایش قیمت‌ها برای همه است.

وی در همین حال تاکید کرد که افزایش قیمت‌ها با شیب ملایم صورت خواهد گرفت و افزایش قیمت‌ها فشار زیادی بر زندگی مردم وارد نخواهد کرد.

موسوی‌لارگانی با یادآوری توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه قانون هدفمندی یارانه‌ها باید با شیب ملایم اجرا شود گفت: اکنون هم نظر مجلس شورای اسلامی این است که فاز دوم این قانون با شیب ملایم اجرا شود تا افزایش قیمت‌ها کمرشکن نباشد و تجربه دولت گذشته که مشکلات فراوانی به وجود آورد تکرار نشود.

نماینده فلاورجان در خانه ملت با اظهار اینکه نظر دولت هم اجرای فاز دوم با شیب ملایم است ابراز امیدواری کرد دولت بر اساس قانون عمل کند و مشکلاتی که در دوره گذشته به وجود آمد دیگر تکرار نشود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی همچنین در ارزیابی‌اش از جایگزین کردن یارانه بنزین به یارانه خانوارها گفت: این اقدام می‌تواند اثر مطلوبی داشته باشد؛ چون از یک طرف جلو قاچاق سخت گرفته می‌شود و از طرف دیگر کسانی که خودرو شخصی ندارند هم از یارانه بنزین که یک سرمایه ملی است بهره‌مند می‌شوند.

وی اضافه کرد: اکنون تنها کسانی از یارانه بنزین بهره‌مند می‌‌شوند که خودرو شخصی دارند؛ بنابراین یارانه بنزین عادلانه بین مردم تقسیم نمی‌‌شود و باید در این زمینه اقدامی صورت گیرد که یارانه بنزین به صورت عادلانه پرداخت شود تا همه از آن بهره‌مند شوند.

 

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches