×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۴ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
افزایش سطح زیر کشت چغندرقند در کشور به ۳۰ هزار هکتار

اقتصادتهران: مشاور وزیر و مجری طرح چغندرقند و نیشکر وزارت جهاد کشاورزی گفت: سطح زیر کشت چغندر از ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار در سال ۹۳ به ۱۷ هزار هکتار در سال زراعی جاری رسیده است و برنامه ریزی شده تا این میزان سال آینده به ۳۰ هزار هکتار افزایش یابد.

به گزارش ایرنا، علیرضا یزدانی روز سه شنبه در جلسه کمیته فنی چغندر قند استان اردبیل افزود: سال گذشته ۲ میلیون تن چغندر قند در کشور تولید شد که طی ۱۲۷ سال گذشته این میزان کشت محصول بی سابقه بوده است.

وی با اشاره به افزایش تولید این محصول در کشور اظهارداشت: برای افزایش تولید چغندر قند در کشور کشت پاییزه در دستور کار قرار گرفته و این محصول که پیشتر تنها در استان خوزستان کشت می شد هم اکنون به صورت پاییزه در ۱۱ استان کاشته می شود.

یزدانی گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته هر سال بر میزان عیار قند و کیفیت آن افزوده می شود و موسسه تحقیقات بذر چغندر قند کارهای ارزشمندی در راستای تولید بذرهای جدید انجام داده است .

او از معرفی چهار رقم از بذر مرغوب و سازگار با شرایط آب وهوایی استان اردبیل خبر داد و افزود: این ارقام توانست میزان تولید این محصول را در واحد سطح با عیار قند بالا افزایش دهد.

مجری طرح چغندرقند و نیشکر وزارت جهاد کشاورزی گفت: دولت برای چغندرکاران پاییزه بسته های حمایتی را در دستور کار خود قرار داده است که از آن جمله می توان به پرداخت ۵۰ درصد یارانه در تامین بذر اشاره کرد.

یزدانی اظهار داشت: دولت گام های اساسی طی سال های گذشته در راستای تامین ماشین آلات و ادوات تخصصی کشت چغندر قند بخصوص نشاکار انجام داده تا متقاضیان و بهره برداران بتوانند با بهره گیری از آخرین فناورری و بالاترین سطح مکانیزاسیون اقدام به کشت این محصول کنند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches