×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
افزایش سرمایه شرکت بیمه ما به ۲۵۰۰ میلیارد ریال

سهامداران شرکت بیمه ما- ملت ایران- با افزایش سرمایه این شرکت از ۴۰۰ میلیارد ریال به ۲۵۰۰ میلیارد ریال ظرف مدت سه سال موافقت کردند.

در مجمع عمومی فوق العاده شرکت بیمه ما که به ریاست محمد ابراهیم پورزرندی نایب رییس هیات مدیره این شرکت، نظارت قدیری نماینده گروه مالی ملت و ششپری نماینده شرکت مدیریت سرمایه آتیه خواهان و دبیری محمدی معاون مالی و اداری بیمه ما برگزار شد، سهامداران به هیات مدیره این اختیار را دادند تا ظرف مدت سه سال سرمایه این شرکت بیمه ای را با ۲۱۰۰ میلیارد ریال افزایش به ۲۵۰۰ میلیارد ریال برساند.

بر این اساس مقرر شد تا سرمایه شرکت بیمه ما تا پایان سال جاری به ۱۰۰۰ میلیارد ریال افزایش یابد ضمن این که افزایش ۱۰۰۰ میلیارد ریالی سرمایه در سال ۹۳ و افزایش ۵۰۰ میلیارد ریالی سرمایه در سال ۹۴ نیز در اختیار هیات مدیره خواهد بود.

این گزارش حاکی است، افزایش ۶۰۰ میلیارد ریالی سرمایه بیمه ما در سال جاری از محل آورده نقدی سهامداران محقق خواهد شد ولی در سال های بعد این افزایش سرمایه از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران خواهد بود.

محمد علیپور مدیرعامل شرکت بیمه ما در این مجمع الزامات افزایش سرمایه را برشمرد و گفت: ایجاد زمینه لازم برای رعایت مقرررات بیمه مرکزی و توسعه فعالیت های بیمه ای از طریق افزایش سقف مجاز نگهداری ریسک از بیمه نامه های صادره، افزایش ظرفیت سرمایه گذاری، افزایش سقف قابل تحصیل دارایی های ثابت و بهبود جایگاه شرکت در رتبه بندی آیین نامه توانگری، افزایش سرمایه شرکت را اجتناب ناپذیر می کند.

وی با اشاره به شروع فعالیت شرکت بیمه ما در شهریورماه سال ۹۰ تاکید کرد: با وجود این که در این مدت بیشتر وقت شرکت صرف فراهم آوردن زیرساخت های لازم شده اما فعالیت آن نسبت به اوضاع کلی صنعت بیمه مطلوب بوده است.

مدیرعامل بیمه ما از تکمیل زیرساخت های این شرکت خبر داد و گفت: بیمه ما در سال ۹۱ حدود ۱۰۵ هزار بیمه نامه به ارزش تقریبی ۷۳۱٫۵ میلیارد ریال صادر کرده و ۵۹ میلیارد ریال نیز خسارت پرداخت کرده است.

به گفته وی، ضریب خسارت شرکت بیمه ما در سال گذشته ۴۳ درصد بوده است.

علیپور با اشاره به این نکته که با افزایش سرمایه بیمه ما به ۲۵۰۰ میلیارد ریال جمع دارایی های این شرکت به حدود ۱۱ هزار میلیارد ریال افزایش خواهد یافت، ادامه داد: این افزایش سرمایه جمع حقوق صاحبان سهام شرکت را به حدود ۵ هزار میلیارد ریال خواهد رساند.

وی در عین حال حق بیمه صادره بیمه ما را تا پایان سال و با اعمال افزایش سرمایه، یکهزار و ۴۳۸ میلیارد ریال پیش بینی کرد و گفت: در این شرایط سود شرکت نیز به ۲۱۶ میلیارد ریال افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل بیمه ما با بیان این نکته که پیش بینی سود هر سهم شرکت بیمه ما با سرمایه ۴۰۰ میلیارد ریالی، ۳۵۹ ریال بوده است از تحقق ۳۳۹ ریال سود به ازای هر سهم در ۶ ماهه اول سال خبر داد.

بر اساس این گزارش، شرکت تعاونی مصرف کارکنان بانک ملت و شرکت تعاونی اعتبار کارکنان بانک ملت هر کدام ۱۵ درصد، غلامحسین دلجو و بانک ملت هر کدام ۱۰ درصد، شرکت گروه مالی ملت ۷ درصد، شرکت مدیریت سرمایه آتیه خواهان ۵ درصد، شرکت های نفت سپاهان، پالایش نفت جی و سرمایه گذاری صنعت بازنشستگی کارکنان صنعت نف هر کدام ۴ درصد، شرکت عملیات اکتشاف نفت ۳ درصد و اصغر نادری ۲ درصد سهام شرکت بیمه ما را در اختیار دارند و ۲۱ درصد سهام نیز دراختیار سایر سهامداران است.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches