×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۲۸ مهر - ۱۴۰۳  
true
true

اقتصادتهران: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به اعلام مصوبات جلسه اخیر شورای عالی بیمه پرداخت و از تدوین و ابلاغ راهنماهای بالینی، افزایش سرانه پزشک خانواده، تعرفه دار شدن خدمات پرستاری در منزل و چگونگی تعیین تعرفه‌های پزشکی سال آینده خبر داد.

علی ربیعی در گفت‌وگو با ایسنا، به تشریح مهمترین مصوبات شصت و پنجمین جلسه شورای عالی بیمه پرداخت و اظهار کرد: ابلاغ راهنماهای بالینی یکی از مصوبات این جلسه بود. راهنماهای طبابت بالینی در مدیریت هدفمند منابع نظام سلامت و ارتقاء سطح دسترسی مردم به خدمات سلامت مورد نیاز نقش موثری دارند.

وی افزود: مقرر شد کارگروهی مرکب از نمایندگان وزارت تعاون، وزارت بهداشت، سازمان نظام پزشکی، انجمن‌های علمی تخصصی، سازمان‌های بیمه‌گر پایه و سایر مراجع ذیصلاح  ذیل دبیرخانه شورای عالی بیمه خدمات درمانی کشور تشکیل و مدل اجرایی نحوه استقرار و پیاده سازی  راهنماهای طبابت بالینی را تدوین کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه معتقدم هزینه‌ها باید کنترل شود و بیمار به نیاز منطقی خودش دسترسی پیدا کند گفت: فکر می‌کنم آنچه تصویب کردیم برنامه‌ریزی درستی بود.

تصویب ویرایش سوم کتاب ارزش نسبی خدمات و مراقبت‌های سلامت

ربیعی در ادامه به تصویب ویرایش سوم کتاب ارزش نسبی خدمات و مراقبت های سلامت در جلسه شورای عالی بیمه اشاره کرد و گفت: این تجدیدنظر به معنای محدود کردن نیست بلکه به معنای منطقی کردن است و رقم قابل توجهی نیز صرفه جویی خواهد شد.

وی همچنین به تصمیماتی که پیرامون نظام ارجاع گرفته شد اشاره کرد و گفت: بدون آنکه پول پزشک خانواده به وزارتخانه بیاید، سازمان های بیمه گر با توجه به اعتقادی که به طرح پزشک خانواده داشتند ظرف این سه سال تلاش زیادی در این حوزه انجام دادند.

 وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: نظام ارجاع سالانه ۲ هزار میلیارد تومان برای سازمان های بیمه گر هزینه داشت اما این طرح را حفظ کردیم. تصمیمات خوبی در این زمینه گرفته شده است. اعتقاد دارم که اشکالات پزشک خانواده باید برطرف شود و امیدوارم که به سمت اجرایی شدن آن در کل کشور پیش برویم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches