×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
true
true
افتتاح دومین مخزن ذخیره سازی گاز ایران در شهریور

مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران از افتتاح دومین و بزرگترین مخزن ذخیره سازی گاز ایران و خاورمیانه با ظرفیت ذخیره سازی ۴,۶ میلیارد متر مکعب در شهریور خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی ، جواد اوجی با بیان اینکه مخزن شوریجه بیش از ۷۰۰ میلیون مترمکعب گاز را برای استفاده در زمستان امسال ذخیره می کند، گفت: با روشن شدن مشعل بخش تزریق این مجتمع، ژنراتورهای این بخش، ۱۲مگاوات برق تولید خواهند کرد.

وی با بیان این که ذخیره سازی و برداشت گاز از مخزن شوریجه در دو فاز تعریف شده است، اظهار داشت: در فاز نخست ، روزانه ۱۰ میلیون مترمکعب تزریق و ۲۰ میلیون مترمکعب برداشت خواهد شد و در فاز دوم این طرح نیز، این اعداد در بخش های یاد شده ( تزریق و برداشت) به دو برابر خواهد رسید.

مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران ظرفیت ذخیره سازی گاز در مخزن شوریجه را ۴,۶ میلیارد مترمکعب اعلام و تصریح کرد: با بهره برداری از این طرح، ایران در ذخیره سازی گاز طبیعی، از رتبه نوزدهم به رتبه پنجم جهان ارتقا خواهد یافت.

به گزارش شانا، طراحی و ساخت مخزن شوریجه با تکیه بر دانش متخصصان ایرانی انجام و تجهیزات آن نیز تا حد ممکن در داخل کشور تولید شده به گونه ای که ۸۲ درصد تجهیزات بخش پالایش و بیش از ۴۰ درصد بخش تزریق آن داخلی سازی شده است.

هزینه اجرای این طرح (براساس بودحه مصوب سال ۱۳۸۸) دویست و بیست میلیارد تومان اعلام شده است.

نخستین مخزن ذخیره سازی گاز ایران و خاورمیانه در سراجه قم شانزدهم دی ماه گذشته در استان قم به طور رسمی افتتاح شد.

مخزن سراجه قم با حجم کلی ۳,۳ میلیارد مترمکعب گاز در ۴۰ کیلومتر استان قم قرار دارد و ذخیره سازی گاز در آن (به طور نامتناوب) از سال گذشته آغاز شده است.

این مخزن از جمله مخزن های هیدروکربوری به شمار می رود که به دلیل نزدیک بودن به مناطق پرمصرف از موقعیت راهبردی مناسبی برخوردار است.

 

true
برچسب ها :
true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches