×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
true
true

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از اعلام آمادگی برای تامین مالی صنعت نفت خبر داد و مکانیزم تامین مالی در بورس را تشریح کرد.

علی صالح‌آبادی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اینکه در جلسه با رئیس کل بانک مرکزی نگاه مثبتی در همکاری با بازار سرمایه وجود داشت، گفت: بازار سرمایه و بازار پول مکمل یکدیگر خواهند بود.

وی ادامه داد: مقرر شده تا جلسات مشترکی میان رئیس کل بانک مرکزی و سازمان بورس در خصوص مسائل مختلف برگزار شود.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با تأکید بر اینکه، با این حرکت مثبت و تعامل و همکاری منافع ملی و اقتصاد ملی در نظر گرفته شده است، گفت: هم‌افزایی خوبی میان بانک مرکزی و بازار سرمایه ایجاد خواهد شد.

صالح‌آبادی با بیان اینکه، در روند فرهنگ‌سازی برای تأمین مالی ۲ گروه شرکت‌ها و مردم مدنظر هستند، خاطرنشان کرد: ابتدا باید شرکتها برای ورود به بازار سرمایه اعلام آمادگی کنند تا پس از آن بازار سرمایه از سازوکارها و ابزارهای موجود برای تأمین مالی آنان استفاده کنند.

وی با اشاره به لزوم افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید در بازار خاطرنشان کرد: به عنوان مثال برخی مجموعه‌ها بیش از ۹۰ درصد سهام شرکتها را در اختیار دارند و این مجموعه‌ها برای تأمین مالی پروژه‌های خود می‌توانند به جز ۵۱ درصد مابقی را به مردم واگذار کنند.

صالح آبادی ادامه داد: این مجموعه‌ها در صورت تمایل برای حفظ جایگاه مدیریتی شرکت‌ها و تأمین مالی پروژه‌های خود باید مابقی سهام را عرضه کنند.

وی با اشاره به مزایای واگذاری مابقی سهام‌شرکت‌های تحت تملک مجموعه‌ها، تصریح کرد: در این صورت به سهام شناور این شرکت‌ها و نقد شوندگی و عمق بازار کمک خواهد شد و در صورت تحقق این امر شرایط مثبتی برای بازار اولیه و بازار ثانویه رقم می‌خورد.

صالح‌آبادی گفت: عرضه‌های اولیه در بازار سرمایه تأمین مالی خوبی برای شرکت‌ها ایجاد می‌کند که به عنوان مثال حدود ۴۰۰ میلیارد تومان در چند ثانیه معاملات بورس برای پتروشیمی جم تأمین مالی شد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار خاطرنشان کرد: در خصوص تأمین مالی وزارت نفت هم اعلام آمادگی کرده و در صورت ورود آنان به بازار سرمایه بسیاری از پروژه‌های آنان به راحتی تأمین مالی خواهد شد و آنان از محل این منابع می‌توانند پروژه‌های جدیدی را عملیاتی کنند.

 

true
true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches