×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۷ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
اعطای وام خرد با ضمانت آسان، تا پایان سال به بانک‌ها ابلاغ می‌شود

اقتصادتهران: رئیس‌کل ‌بانک مرکزی گفت: با ‌اعتبارسنجی مناسب و تعیین رتبه اعتباری متقاضیان، ریسک بانک‌ها بالا نمی‌رود و با مشکل نقدینگی مواجه نمی‌شوند؛ اعطای ‌تسهیلات بدون ضامن در همین چارچوب است.

به گزارش اقتصادتهران به نقل از بانک مرکزی، علی صالح آبادی صبح امروز پنج شنبه ۱۴ بهمن در دوازدهمین گردهمایی رؤسای موفق شعب که به صورت مجازی برگزار شد، با اشاره به زحمات کارکنان شعب عنوان کرد: زحمات و تلاش‌های کارکنان در شعب بانکی بسیار زیاد است و انصافاً رؤسای شعب زحمات زیادی را به اقتضای شغلشان که همراه با ریسک‌ها، استرس خاص خود است متحمل می‌شوند و آنها جز همکاران پرتلاش ما در شبکه بانکی تلقی می‌شوند.

رئیس کل بانک مرکزی افزود: شعب خط مقدم شبکه بانکی در ارائه خدمت به مردم هستند و کارکنان و رؤسای ما در شعب در شبکه بانکی نقش بی بدیل و بسیار مهمی را در ارائه خدمات به عموم مردم دارند و حتماً باید تکریم شوند.

عالی‌ترین مقام بانک مرکزی با تأکید بر لزوم رعایت مشتری‌مداری در بانک‌ها گفت: همکاران شعب بانکی باید این موضوع را مدنظر قرار دهند. چراکه حفظ آبروی شبکه بانکی با کارکنان و شعب است که بیشترین تعامل را با مردم دارند. لذا ضمن قدردانی از فعالیت‌های کارکنان شعب، به گونه‌ای از فعالیت‌ها مراقبت شود تا خدایی ناکرده نارضایتی مردم در خدمات که در چارچوب ضوابط و مقررات به مردم ارائه می‌شود، ایجاد نشود. چراکه نوع برخورد با ارباب رجوع بسیار مهم است و باید به این واسطه چهره فاخر نظام بانکی به مردم نشان داده شود.

رئیس کل بانک مرکزی در ادامه با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم در شبکه بانکی توجه به منابع و مصارف است، گفت: هر بانک منابع و مصارفی دارد. در صورتی که مصارف بر منابع فزونی یابد باعث کسری می‌شود و باید همکاران شعب نسبت به مدیریت نقدینگی بانک توجه کنند. نباید شعبه‌ای بدون توجه به نقدینگی و منابع بانک تسهیلاتی را تصویب کند و بانک منابع لازم را نداشته باشند.

دکتر صالح آبادی افزود: البته بانک‌هایی که از نظر نقدینگی ناتراز هستند باید اموال مازاد را به فروش بگذارند و نقدینگی لازم را برای اعطای تسهیلات از این محل فراهم کنند؛ چراکه وظیفه شبکه بانکی سپرده‌گذاری وجوه است و در واقع بانک واسطه وجوه سپرده گذار و سپرده پذیر است و لذا اگر بانک‌ها اموالی نیز دارند، نباید از وظیفه اصلیشان که همان واسطه‌گری وجوه است به این دلیل دور شوند.

رئیس کل بانک مرکزی یکی دیگر از مواردی را که از شبکه بانکی انتظار می‌رود را نظارت بر مصرف تسهیلات عنوان کرد و گفت: نظارت بر مصرف تسهیلات باید به صورت جدی از سوی شعب بانک‌ها دنبال شود. اخیراً مقام معظم رهبری دیداری با تولیدکنندگان و صنعتگران داشتند و به درستی بر این نکته تأکید کردند که در یک دهه اخیر نقدینگی رشد قابل توجهی را تجربه کرده است و در همان حال رشد سرمایه و تولید ناخالص داخلی ما متناسب آن نبوده است؛ لذا این امر موجب ایجاد تورم شده است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches