×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
اعتبار ۱۰۰ میلیاردی دولت برای اشتغال روستاییان

اقتصادتهران: سرپرست معاونت امور دهیاری‌ها سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: سازمان شهرداری‌ها با همکاری یکی از بانک‌های معتبر کشور در سال جاری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان به طرح‌های درآمدزای روستایی که منجر به تولید و اشتغال می‌شود اختصاص می‌دهد.

به گزارش ایسنا سعید رضا جندقیان در نشست خبری که امروز در سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برگزار شد، اظهار کرد: این وام اشتغال با نرخ سود ۸ درصد اختصاص پیدا می‌کند و قزوین نخستین استانی است که این طرح در آن اجرا می‌شود.

وی تاکید کرد: اشتغال اولین مسئله ای است که منجر به ثبات جمعیت روستایی می‌شود و پایداری توسعه روستایی را در پی دارد. در این شرایط سازمان دهیاری‌ها با همکاری یکی از بانک‌های معتبر قصد دارد به طرح‌های درآمدزای روستایی که منجر به تولید می‌شود مبالغی را اختصاص دهد.

سرپرست معاونت امور دهیاری‌ها درباره برنامه‌های سال ۹۵ معاونت دهیاری‌ها اظهار کرد: قرار است ۱۵ اقدام اجرایی با رویکرد اقتصاد مقاومتی داشته باشیم که از جمله آنها می‌توان به راه اندازی انجمن خیریه برای اجرای پروژه‌های شهری و روستایی، برگزاری جشنواره حامی طرح‌های برگزیده، تکمیل سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) دهیاری‌ها و توسعه پوشش مدیریت روستایی به ۳۵۰۰ روستا اشاره کرد.

لایحه دهیاری‌ها یکی دیگر از اقداماتی است که جندقیان به آن اشاره کرد و گفت:‌ این لایحه در ۱۷ ماده تنظیم شده و اکنون در کمیسیون کلان‌شهرهای هیئت دولت در حال بررسی است و تا کنون نیز هفت ماده لایحه دهیاری‌ها به تصویب رسیده است.

به گفته وی، کاهش میزان دفن غیر بهداشتی پسماند عادی از ۷۵ درصد به ۴۵ درصد از طریق ساماندهی ۵۰۰ محل دفن غیر بهداشتی شهری و روستایی از جمله اقدامات در نظر گرفته شده برای سال جاری است. چرا که در حال حاضر ۷۵ درصد از پسماند روستایی به صورت غیر بهداشتی دفن می‌شود.

افزایش بازیافت پسماند عادی در مناطق روستایی استان‌های ساحلی از طریق توسعه واحدهای بیوکمپوست خانگی و متمرکز و کمک به اجرای تفکیک پسماندهای خشک از مبدأ در ۳۳۰ روستای کشور از دیگر برنامه‌های معاونت دهیاری‌هاست. یکی از رویکردهای ما کاهش تولید زباله است که بهترین راه برای این کار کاهش تولید و مدیریت زباله از مبدأ است.

وی با بیان اینکه کمک به توسعه مناطق کمتر توسعه یافته از طریق اجرای ۵۰۰۰ پروژه عمرانی و خدماتی روستایی از دیگر برنامه‌های معاونت دهیاری‌هاست، گفت: علاوه بر آن قرار است جمعیت بهره‌مند از بوستان‌های چندمنظوره روستایی را از ۱۴ درصد به ۱۶ درصد از طریق ایجاد ۳۲۰ بوستان روستایی و ۲۰۰ پارک کودک افزایش دهیم. توسعه زیرساخت‌های گردشگری در ۱۰۰ روستا هدف یکی دیگر از برنامه‌های ماست.

سرپرست معاونت امور دهیاری‌ها در ادامه گفت: افزایش نسبت جمعیت روستایی تحت پوشش، جمع‌آوری پسماند از ۶۵ درصد به ۷۰ درصد از طریق خرید ۲۰۰ دستگاه خودروی حمل زباله نیمه سنگین، افزایش جمعیت تحت پوشش خدمات ایمنی و آتش نشانی روستایی از ۱۶ درصد به ۲۰ درصد از طریق احداث ۲۰۰ پایگاه آتش نشانی و خرید ۱۰۰ دستگاه خودرو آتش‌نشانی از دیگر برنامه‌ها برای سال ۹۵ است.

وی با اشاره به ساماندهی حمل و نقل روستایی به عنوان دیگر برنامه در دستور کار  معاونت دهیاری‌ها، اظهار کرد: در این راستا ۵۰۰ سامانه که ۱۰۰۰ روستای واقع در حریم شهرها را تحت پوشش قرار می‌دهد، ایجاد می‌شود.

جندقیان با بیان اینکه در حال حاضر ۳۹۷۷ روستا واقع در حریم شهرها هستند که اغلب دهیاری دارند، افزود:‌ ما برای ساماندهی حمل و نقل روستایی واقع در حریم چند اقدام انجام می‌دهیم که کمک گرفتن از حمل و نقل شهری، ایجاد هماهنگی برای واگذاری ناوگان جدید و فعال کردن بخش خصوصی از جمله آن است. همچنین قصد داریم پایانه‌های روستایی نیز در حریم شهرها ایجاد کنیم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches