×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
true
true
اعتبار یکی از مطمئن‌ترین هواپیماهای جهان به خطر افتاد

سانحه یک فروند هواپیمای کره جنوبی در سان‌فرانسیسکو که روز شنبه رخ داد، خدشه‌ای بر سابقه ایمنی یکی از مطمئن‌ترین هواپیماهای جهان به شمار می‌رود.

گزارش‌های اولیه نشان می‌دهند در سانحه هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ آسیانا ایرلاینز که بیش از ۳۰۰ سرنشین داشت، دو نفر کشته و بیش از ۷۰ نفر مجروح شده‌اند.

در صورتیکه گزارش‌های منتشره تایید شوند، این نخستین سانحه مرگبار مربوط به بوئینگ ۷۷۷ خواهد بود.

طبق اعلام بوئینگ، خانواده هواپیمای دو موتوره مسافت دور ۷۷۷ بیش از ۱۸ سال فعالیت و بیش از پنج میلیون پرواز داشته است و یکی از هواپیماهای قدرتمند صنعت باقی مانده است.

از سوی دیگر این سومین سانحه مرگبار برای آسیانا ایرلاینز است که یکی از ایرلاین‌های رو به رشد سریع در آسیاست و فعالیتش را در سال ۱۹۸۸ به عنوان رقیبی برای ایرلاین ملی کورین ایر لاینز آغاز کرد.

هنوز هیچ دلیل فوری در مورد علت وقوع این سانحه مشخص نیست.

سازمان ملی ایمنی حمل و نقل اعلام کرده که گروهی را برای آغاز بررسی لاشه هواپیما به محل سانحه اعزام می‌کند.

هواپیمایی که روز شنبه دچار سانحه شد، هفت ساله بود و در سال ۲۰۰۶ از کارخانه بوئینگ خارج شد.

این هواپیما یک ۷۷۷-۲۰۰ER است که ظرفیت حمل ۳۰۱ مسافر در مسافتی به طول ۱۴۳۰۰ کیلومتر را دارد.

در ژانویه سال ۲۰۰۸ تمامی مسافران و خدمه هواپیمای ۷۷۷-۲۰۰ER متعلق به بریتیش ایرویز از یک سانحه فرود مشابه که طی آن هواپیما اندکی دورتر از باند فرودگاه هیتروی لندن به زمین نشست، جان سالم به در بردند.

تحقیقات دو ساله علت این سانحه را انسداد سوخت اعلام کردند. این کشف باعث تغییر در طراحی موتورهای رولز رویس مورد استفاده در برخی از هواپیماهای ۷۷۷ شد. همچنین مهارت خلبان بریتیش ایرویز عامل جلوگیری از وقوع سانحه بدتری شناخته شد.

در هواپیمای ۷۷۷-۲۰۰ER آسیانا که روز شنبه دچار سانحه شد، موتورهای پرات اند ویتنی به کار رفته بود. این شرکت برای همکاری کامل با مقامات تحقیق کننده اعلام آمادگی کرده است.

بر اساس اطلاعات موجود در وب سایت بوئینگ، این شرکت در مجموع ۴۲۲ سفارش برای ۷۷۷-۲۰۰ER دریافت کرده که تنها یکی از آنها را که مربوط به آسیانا بوده، تحویل نداده است.

ارزش این هواپیما بر مبنای قیمت فهرست ۲۵۹ میلیون دلار است.

سانحه مرگبار قبلی آسیانا مربوط به یک هواپیمای مسافری بوئینگ ۷۳۷-۵۰۰ در ژوییه سال ۱۹۹۳ بود و در شرایطی روی داد که هواپیما به دلیل بدی آب و هوا چند کیلومتر دورتر از فرودگاه موکپوی کره فرود آمد و در جریان این سانحه ۶۸ نفر جانشان را از دست دادند.

همچنین یک هواپیمای باری بوئینگ ۷۴۷-۴۰۰ آسیانا در ژوییه سال ۲۰۱۱ در دریا سقوط کرد و هر دو خلبان آن کشته شدند.

کورین ایر و دولت کره جنوبی در دهه ۱۹۹۰ مجموعه اقداماتی را برای بهبود استانداردهای ایمنی انجام دادند. این امر کاهش چشمگیر سوانح ایرلاین‌های کره‌ای در دهه ۲۰۰۰ و تبدیل شدن کره جنوبی به الگویی برای کشورهای آسیایی دیگر مانند اندونزی به منظور بهبود استانداردهای ایمنی را به دنبال داشت.

۱۲ فروند بوئینگ ۷۷۷-۲۰۰ER و دو فروند بوئینگ ۷۴۷-۴۰۰ آسیانا برای پرواز در مسیرهای آمریکا و اروپا استفاده می‌شوند. این شرکت شش فروند هواپیمای مسافری A380 و ۳۰ فروند ایرباس A350 سفارش داده که ۲۲ فروند آنها مدل‌های مسافت دور ۹۰۰ و ۱۰۰۰ هستند.

به گزارش رویترز، قرار است آسیانا این هواپیماها را از سال ۲۰۱۴ دریافت کند و برای خدمات به آمریکا و اروپا مورد استفاده قرار دهد.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches