×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۴ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
اشتغال پایدار در سایه حمایت از صنایع کوچک

اقتصادتهران: وجود زیرساختهای مناسب برای توسعه صنایع کوچک و پایین دستی در خوزستان ظرفیت مناسبی برای ایجاد فرصت های شغلی پایدار در این استان فراهم کرده و می توان از این ظرفیت صنعت و صنایع کوچک برای کاهش نرخ بالای بیکاری و اشتغالزایی بهره گرفت.

میانگین نرخ بیکاری ۲۵٫۷ درصد در استان که در شهرهایی مانند مسجدسلیمان به ۴۳٫۵ درصد و در باوی، دشت آزادگان،‌ شادگان و کارون به ۳۵٫۵ درصد می رسد، ضرورت توجه و اقدام دراین زمینه را دو چندان می کند.

وجود صنایع بزرگی همچون نفت، فولاد، پتروشیمی وشرکت کشت و توسعه نیشکر و استعداد و ظرفیت بالای کشاورزی در خوزستان زمینه بسیار مناسبی برای ایجاد وتوسعه صنایع جانبی کوچک به منظور تکمیل روند تولید و فرآورده های این حوزه ها به وجود آورده است.

بااین وجود در استان صنعتی بزرگ خوزستان توجه به صنایع بزرگ ، پدیده گرد وغبار، قطعی های آب و برق، اقبال اندک سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری درخوزستان و بسیاری مشکلات دیگر باعث شده است که فضا برای فعالیت صنایع کوچک در خوزستانآنچنان که باید فراهم نشود.

در فروردین ماه پارسال( محمد باقر نوبخت) رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در شورای اداری در استانداری خوزستان اعلام کرد که خوزستان به عنوان پنج استان پایلوت برای خارج کردن واحدهای صنعتی کوچک از رکود مشخص و مقرر شده اقداماتی برای خروج این واحدها از رکود انجام شود و درهمین راستا هم اقداماتی صورت گرفت و تعدادی از واحدهای صنعتی غیر فعال دراستان فعال شدند ولی به نظر می رسد تا رسیدن به وضعیت مطلوب هنوز راه زیادی باقی مانده است.

روز توسعه صنایع کوچک بهانه ای شد تا برای بررسی چند وچون این بعد از توسعه دیدگاههای چند تن از دست اندرکاران وفعالان را دراین باره جویا شویم.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی خوزستان معتقد است : کمبود نقدینگی و سرمایه گذاری یکی از مشکلات دراین زمینه هست ولی مشکل اصلی صنایع تنها نقدینگی نیست صنایع کوچک ما مشکل مدیریتی و فناوری دارند، مجهز نبودن صنایع ما به فناوری روز مشکل در خور توجه و مانع بزرگی برای رشد است ، اگر تکنولوژی دریک واحد صنعتی به روز نباشد صنعت دوام نمی آورد ونمی توان به ایجاد اشتغال پایدارامیدوار بود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches