×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۴ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
اشتغالزایی در دوره انقلاب دیجیتال، اولویت وزارت ارتباطات است

اقتصادتهران: وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت دوازدهم در نشست با اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره برنامه های خود گفت: اولویت ما استفاده از فرصت انقلاب دیجیتال با هدف اصلی دستیابی به اشتغال است.

 به گزارش خبرگزاری مجلس شورای اسلامی، جلسه روز سه شنبه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با حضور وزیران پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات، صنعت، معدن و تجارت، اموراقتصادی و دارایی و امور خارجه تشکیل شد.

وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات در این نشست، اعلام کرد: هدف ما ایجاد اشتغال در بخش فناوری اطلاعات است و باید با نگاه توسعه ای و توجه به خطوط قرمز کشور این موضوع را مورد توجه قرار داد در این باره نیازمند حمایت ویژه مجلس به ویژه کمیسیون اجتماعی برای توسعه کسب های کارهای اینترنتی هستیم.

«محمدجواد آذری جهرمی» یادآوری کرد: دولت یازدهم نگاه ویژه ای به توسعه فناوری اطلاعات داشت و کف رشد شاخص های توسعه ای ۱۰ برابر شد و پهنای باند که قبل از فعالیت اینجانب حدود ۲۰۰ گیگابیت بر ثانیه بود، بعد از ۱۶ ماه به ۱۰۰گیگابیت رسید.

وی ادامه داد: پهنای باند داخی کشور در سال ۱۳۹۲، ۶۲۴ گیگابیت بر ثانیه بود و زمانی که مدیرعامل شدم این میزان به چهار هزار مگابیت رسیده بود و امروز به یک هزار و ۴۰ گیگابیت رسیده است.

آذری جهرمی افزود: سهم پهنای باند هر ایرانی در گذشته ۹ دهم کیلوبیت بود و اکنون به ۹ کیلوبیت اینترنت رسیده است،

وی تصریح کرد: یکی از معضلات اجتماعی بحث اشتغال است که در سال ۱۳۹۴، ۵۰ هزار اشتغالزایی و در سال ۱۳۹۵، ۱۰۰ هزار اشتغالزایی در بخش آی.سی.تی صورت گرفت که امروزه اثر آن را در زندگی مردم مشاهده می کنیم؛ مانند سرویس هایی حمل ونقل که امکان توسعه آن وجود نداشت مگر با در دسترس بودن گوشی های هوشمند و نسل سه و چهار اینترنت.

وزیر پیشنهادی ارتباطات دولت دوازدهم یادآور شد: در چهار سال بعد باید از این فضا استفاده کنیم و خود را به استاندارد جهانی در زمینه اشتغال در بخش فناوری اطلاعات برسانیم؛ در برنامه دولت که به مجلس ارایه کرد ایجاد ۹۰۰هزار شغل تعهد شد که ۱۰۰هزار مورد آن مربوط به وزارت ارتباطات است.

به گفته وی، ۱۷ درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی به بخش فناوری اطلاعات و کامپیوتر اختصاص دارند.

جهرمی آذری یادآور شد: اصلاح نظام های حقوقی و نظام های حریم خصوصی و جلب اعتماد مردم به سرویس‌های داخلی کشور از موضوعاتی است که به حمایت مجلس نیاز دارد.

وی یادآور شد: هشت هزار و ۳۰۰ باجه پست بانک در سراسر کشور داریم و برنامه ما این است که ارائه خدمات به مناطق کمتر برخوردار و محروم را بهبود ببخشیم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches