×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
اشتغالزایی ۲۲۰۰ نفر توسط بانک صنعت و معدن

مدیر عامل بانک صنعت و معدن گفت: ۱۸ طرح صنعتی با اعتبار ۵۵۰ میلیون دلار و یکهزار و ۸۰۰ میلیارد تومان و با ایجاد اشتغال مستقیم ۲ هزار و ۲۰۰ نفر در سال جاری با سرمایه این بانک به بهره برداری رسیده است.

‌علی اشرف افخمی با با بیان آن که بهره برداری این ۴۰ طرح در مجموع برای ۴ هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال زایی خواهد شد و حدود ۹۵۰ میلیون دلار تخصیص خواهد یافت، تصری کرد: همچنین ۲۹ طرح صنعتی و معدنی دیگر با ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار و ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار در این بانک مصوب شده است که به تدریج اجرایی خواهد شد.

وی گفت: از طرح های مهم مصوب شده می توان به ایجاد راه آهن سریع السیر تهران، قم، اصفهان، توسعه خط متروی کرج، صنایع سیمان و فولاد مهران، صنایع پولادی کرمانشاه، پتروشیمی ایلام و چند طرح سیمانی و چند نیروگاه اشاره کرد.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد تسهیلات ارائه شده این بانک به بخش خصوصی اعطا شده است ، گفت : بر اساس قانون این تسهیلات عمدتاً به بخش خصوصی و غیردولتی و با رویکرد کمک به پیشرفت مناطق کمتر توسعه یافته و ایجاد اشتغال و کمک به صنایع کوچک و متوسط است.

افخمی با تاکید بر اینکه بانک صنعت و معدن جزء یک یا دو بانکی است که حسابش نزد بانک مرکزی مثبت است، افزود: از نوزدهم دی پارسال حساب های ما در بانک مرکزی مثبت شده است و اضافه برداشت از بانک مرکزی نداشته ایم. وی گفت: سهم این بانک در تأمین مالی بخش صنعت و معدن کشور حدود ۱۷ درصد است که رتبه یک را داریم.

افخمی با بیان اینکه این بانک حدود ۲ هزار میلیارد تومان مطالبات معوق دارد، افزود: با ایجاد گروه ویژه و بررسی حساب های بدهکاران و دعوت آنها برای بررسی و ارائه راهکار جهت تسویه حساب بانک ها موفق شده ایم نسبت مطالبات معوق خود را به حدود ۸ و ۶ دهم درصد برسانیم که رتبه ای بسیار خوب در میان بانک ها محسوب می شود.

وی با بیان اینکه در ۵ ماهه سال جاری سپرده های این بانک بیش از ۲۰ درصد و وصولی های مطالبات معوقه بیش از ۳۱ درصد رشد داشته است ، گفت : در این دوره زمانی ۸۵۰ میلیون دلار گشایش اعتبار داشته ایم که بخشی از آن از طریق فاینانس چین و بخشی از صندوق توسعه ملی است.

افخمی افزود: در ۵ ماهه سال جاری بیش از هزار و صد میلیارد تومان به هزار واحد متوسط و کوچک صنعتی کمک شده است تا از ورشکستگی و بیکاری کارگران آنها جلوگیری شود.

افخمی افزود: همچنین این بانک با اختصاص ۸۷ میلیون یورو تأمین مالی بخش تجهیزات بیمارستان فوق تخصصی مغز و اعصاب پروفسور صمیعی در ایران را متقبل شده که گامی در جهت رفه جویی ارزی ناشی از بی نیازی به اعزام بیماران به خارج از کشور محسوب می شود.

 

 

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches