×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
اسنپ؛ راهی نو برای به رسیدن به آرامش

اقتصادتهران: روزهای نه چندان دور را یادم نمی رود. روزهایی که برای گرفتن تاکسی یا دربست در کنار خیابان می ایستادم و در آخر هم با هزار چک و چونه با یک راننده منصف تر از میان سایر رانندگان تاکسی یا دربستی، مسیر خود را از مبدا به مقصد می رفتم. چک و چونه از این لحاظ که اگر در محدوده جایی که میخواستم تاکسی دربستی بگیرم، آژانسی در کار نبود مجبور بودم برای طی مسیر از همان اول با راننده سر کرایه تاکسی چونه بزنم و همیشه این ضرب المثل که جنگ اول به از صلخ آخر است یادم بود. اما باز هم پیش خودم فکر می کردم که معنی دربست چیست؟ دربست یعنی، کرایه مسیری را به اندازه ۴ نفر مسافر به راننده پرداخت کنم. نه کمتر و نه بیشتر. اما چرا برخی از رانندگان گران تر می گرفتند؟ یاد آن روزها که می افتم با خود فکر می کنم که خب راننده تاکسی حتما حق دارد که در سرما و گرما مسافر سوار کرده و ترافیک و هزاران مصیبت رانندگی را تحمل می کند. با این افکار دیگر به دادن کرایه گران تر از حد معمولی که پرداخت می کردم فکر نکرده و خودم را اینجوری راضی می کردم تا به مقصد برسم! تازه آن هم در شرایط عادی وگرنه در شرایط برف و باران که هیچ….

روزها گذشت تا با اسنپ وارد بازار مسافرت های درون شهری شد و من با آن آشنا شدم. فکر و ایده بسیار جالبی بود که خیال مسافر را از چک و چونه زدن با راننده آسوده می کرد. از همان اول می دانستم در انتهای مسیر چقدر باید بپردازم. تازه کرایه ای بسیار معقول تر از دربستی هایی که در برخی اوقات نمیشد حتی به آن ها اطمینان هم کرد!

به هر حال در مدتی که اسنپ پای خود را به مسافرت های درون شهری و حتی برون شهری باز کرده، هم مردم و هم رانندگان احساس آرامش بیشتری می کنند. دیگر نگران گیر نیامدن تاکسی در ساعات پایانی روز نیستیم. دیگر نگران دعوا بر سر کرایه نیستیم. دیگر راننده از هر مسیری که خواست ما را نمی برد تا طلب کرایه بیشتر کند. دیگر بهانه ترافیک و پرداخت بهای بیشتر را نداریم و از همه مهمتر با خیال آسوده از این که راننده اسنپ با هزاران سند و مدرکی که از او گرفته اند نمی تواند خدای نکرده بلایی بر سر مسافر بیاورد سفر می کنیم….

امیدوارم راهی که اسنپ باز کرد با قدرت و البته با امنیت بیشتری برای مسافران ادامه پیدا کند.

مهرداد عسگری

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches