×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
استقبال تهرانی‌ها از واحدهای ۷۰ متری

اقتصادتهران: در ۱۱ ماهه نخست سال گذشته تعداد معاملات آپارتمان در تهران با رشد حدود ۶ درصدی قیمت در هر متر مربع بیش از ۵۰ درصد افزایش یافت.

بررسی آمارهای بانک مرکزی نشان می دهد که در ۱۱ ماهه نخست سال ۱۳۹۳ تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به ۱۵۸ هزار واحد مسکونی رسیده که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۵۰٫۵ درصد افزایش دارد.

در این دوره متوسط قیمت یک مترمربع بنای واحد مسکونی معامله شده از طریق معاملات ملکی حدود ۴ میلیون تومان بوده که نسبت به دوره مشابه سال ۱۳۹۲، حدود ۵٫۷ درصد افزایش داشته است.

اما مقایسه‌ی روند فصلی معاملات انجام شده با عرضه واحد‌های مسکونی تکمیل شده در شهر تهران بیانگر آن است که از ابتدای سال ۱۳۹۲ میزان عرضه واحد‌های مسکونی در سطحی بالاتر از حجم معاملات قرار گرفته است.

در این رابطه بانک مرکزی توضیح داده که این تغییر متاثر از افت محسوس معاملات در بازار مسکن و همچنین افزایش عرضه واحد‌های جدید ساخته شده بوده است.

آخرین آمار بانک مرکزی نشان می‌دهد که نسبت عرضه واحد‌های مسکونی به معاملات انجام شده در سه ماهه دوم سال ۱۳۹۳ حدود ۸۶٫۸ درصد بوده که همچنان از متوسط این نسبت، نسبت به سال‌های ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۱ که حدود ۶۳ درصد بوده بالاتر است.

توزیع فراوانی تعداد واحد‌های مسکونی معامله شده بر حسب زیربنای هر واحد مسکونی در بهمن‌ماه سال گذشته نشان می‌دهد که نشان می‌دهد بیشترین واحد های مسکونی با زیربنای ۶۰ تا ۷۰ مترمربع و معادل ۱۶٫۸ درصد اختصاص داشته است.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches