×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
true
true
استفاده از پوشش پودری FBE بر روی خطوط لوله

برای اولین بار در شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، پوشش موسوم به FBE بر روی خطوط لوله مواد نفتی انجام می شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران-منطقه غرب؛ بازرس ارشد این منطقه با اعلام این خبر گفت: گسترش روز افزون خطوط لوله انتقال نفت و فراورده های نفتی، صنعت نفت را ملزم به استفاده از روش های جدید محافظت این خطوط در مقابل خوردگی نموده است.

مهندس سیامک دارابی افزود: در این راستا شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران با اتکا به توان و تخصص نیروها و متخصصان کارآمد داخلی، اقدام به عقد قرارداد با شرکت های تولید کننده داخلی برای تهیه و تولید پوشش های محافظتی از خطوط لوله نموده است.

وی اعلام کرد: به منظور تعویض خط و پوشش ۲۵ کیلومتر از خط لوله ۲۴ اینچ تهران/ ری و ساخت لوله ها توسط کارخانه پوشش لوله سلفچگان از توانمندی و تخصص بازرسین فنی مناطق یازده گانه در امر نظارت بر تولید لوله های مذکور استفاده شد.

وی تصریح کرد: پوششهای اعمال شده بر روی این لوله ها از نوع پوشش پودری Fusion- Bonded Epoxy است که در زمره پوشش های گرمایی سخت طبقه بندی شده و به اختصار FBE خوانده می شود.

مهندس دارابی تصریح کرد: در طول یک ماه ساخت لوله ها، ۴ نفر از بازرسین فنی مناطق یازده گانه در واحد تولید این کارخانه حضور داشتند که بر انجام دقیق و صحیح تست های لازم بر روی لوله های تولید شده نظارت مستمر داشتند.

وی در ادامه سخنان خود پایداری فیزیکی و شیمیایی پوشش، چسندگی مطلوب، مقاومت در برابر تنش های خاک، مقاومت در برابر ضربه، مقاومت در برابر پدیده جدایش کاتدی، سازگاری با فرایند حفاظت کاتدی و … را از مزیت های پوشش FBE برشمرد که این عوامل موجب افزایش طول عمر مفید و مقاومت بالای خطوط می شود.

بازرس فنی منطقه غرب با بیان این مطلب که با توجه به هزینه های گزاف لوله گذاری، حفاظت لوله ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است؛ اظهار داشت: در صورت خوردگی لوله، هزینه های تعمیرات و تعویض بسیار بالاست. در این راستا راندمان عملکرد پوشش برای ایجاد حفاظت در مقابل خوردگی یکی از مهمترین عوامل در ارزیابی سیستم های پوششی است. زیرا استفاده از پوششها موجب قطع ارتباط بین لوله با محیط اطراف آن و جلوگیری از خوردگی می شود.

 

 

 

true
true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches