×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
استفاده از ظرفیت فرهنگ‌وهنر برای خلق اثر درباره سردارسلیمانی

اقتصادتهران: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی را نقطه عطف تقویت بنیان‌های انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: وجود شخصیتی چون سردار سلیمانی همانند شخصیتی مثل شهید چمران می‌تواند تا مدت‌ها برای جامعه ظرفیت‌سازی کند بنابراین باید اهالی فرهنگ و هنر با استفاده از ظرفیت های این حوزه برای خلق اثر درباره معرفی شخصیت این سردار رشید تلاش کنند.

به گزارش اقتصادتهران، سید عباس صالحی عصر دوشنبه در نخستین نشست ستاد هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی با بیان اینکه عمر با برکت و شهادت سردار سلیمانی هر دو نقطه عطفی در جهت تقویت بنیان‌های ارزشمند انقلاب اسلامی به شمار می‌آید که باید مورد استفاده حداکثری قرار گیرد، اظهار داشت: سردار سلیمانی را می‌توان منشوری دانست که خصلت‌ها و شخصیت فردی، اخلاقی و معنوی ایشان قابلیت الگوسازی دارد، در اصل وجود شخصیتی چون سردار سلیمانی همانند شخصیتی مثل شهید چمران می‌تواند تا مدت‌ها برای جامعه ظرفیت‌سازی کند.

اخلاق، اخلاص، پرهیز از ریا و خودنمایی جوهر اصلی سردار سلیمانی

وی ادامه داد: ظرفیت‌های چندجانبه و وجوه متنوع شخصیت شهید سلیمانی گستره و دامنه مخاطبان را به میزان قابل توجهی افزایش داده است. اگرچه سردار سلیمانی به معنای امروزی شخصی رسانه‌ای نبود ولی ابعاد مختلف وجودی ایشان باعث شده بود مخاطبان با ارتباط‌گیری با بخشی از شخصیت این شهید والامقام ارتباط درونی پیدا کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: از نظر فردی، اخلاقی و معنوی اخلاص، پرهیز از ریا و خودنمایی جزء جوهر اصلی شخصیت سردار شهید سلیمانی محسوب می‌شود. همچنین بعد اخلاص ایشان عمق خیلی زیادی دارد که می‌تواند در الگوسازی کارایی مؤثر داشته باشد.

ابعاد اجتماعی قابلیت‌های فراوان برای الگوسازی

عضو کابینه دولت دوازدهم اظهارداشت: دینداری مقید، تعبد و تشرع سردار شهید سلیمانی چه در عمل فردی و چه در ابعاد اجتماعی قابلیت‌های فراوانی برای الگوسازی دارد. از دیگر ویژگی‌های ایشان می‌توان محبت به اهل‌بیت(ع)، ساده‌زیستی، فروتنی در ابعاد فردی، مردمی بودن، اعتدال و میانه‌روی و پرهیز از تعصبات و وابستگی‌های حزبی و جناحی در اخلاق اجتماعی اشاره کرد.

صالحی افزود: در حوزه مدیریت نظامی، بحران، دیپلماسی بین‌المللی و منابع انسانی فراملی، دفاع از عتبات حرم‌های شریف، مبارزه با تروریسم، از وجوه بین‌المللی شخصیت سردار شهید سلیمانی است. ابعاد چندگانه و بروز شخصیت او به عنوان مدیری مدبر، مردمی، مخلص و پا به ‌رکاب اسطوره‌ای از شهید سلیمانی ساخته است که می‌تواند برای آینده ایران و منطقه و جهان اسلام الگوسازی کند.

استفاده از ظرفیت فرهنگ و هنر و رسانه برای خلق اثر درباره شخصیت سردار سلیمانی

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: به منظور نشان دادن شخصیت والای این شهید یک ستاد با محوریت اقدامات فرهنگی، هنری، ادبی، رسانه‌ای و فضای مجازی برای نشان دادن هرچه بیشتر شخصیت سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی تشکیل شده است. هدف از برپایی ستاد این است که با استفاده از وجوه مختلف شخصیت شهید سلیمانی بتوان با هم‌افزایی و انسجام در حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری، ادبی، سینمایی و رسانه‌ای آثاری خلق کرد که به الگوسازی در مورد این شهید والامقام امیدوار بود.

صالحی ادامه داد: برای کار در این حوزه‌ها باید هدف‌گذاری‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت را برنامه‌ریزی کرد، بخشی از برنامه‌ها به صورت خودجوش در فاز کوتاه‌مدت تا چهلم ایشان تولید و یا در حال تولید است، اما باید برنامه‌های میان‌مدت را از زمان اربعین شهادت ایشان به مدت یکسال کلید زد و در فاز بلندمدت نیز برنامه‌هایی برای سالیان طولانی تنظیم کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: در حوزه سینما می‌توان فیلم‌های کوتاه، بلند، مستند و انیمیشن را در قالب برنامه کوتاه‌مدت مدنظر قرار داد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches